مدیران خودروعصر اعتبار

اولین واکنش مجلس به طرح اقدام ملی مسکن

عصر ساختمان- یک نماینده مجلس در خصوص طرح اقدام ملی مسکن گفت: اگر قرار باشد در این طرح زمین بدون زیرساخت و امکانات باشد، همان مسیر مسکن مهر را می‌رود و همان خطاهایی که در گذشته بوده تکرار می‌شود.

اولین واکنش مجلس به طرح اقدام ملی مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تجارت نیوز، قرار است طرحی برای ساخت 400 هزار واحد مسکن با عنوان «طرح اقدام ملی مسکن» اجرا شود که به گفته مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی، از امروز شنبه، 18 آبان ماه ثبت نام مرحله اول آن برای ساخت و واگذاری 180 هزار واحد مسکونی در 10 استان کشور در سایتی به آدرس www.tem.mrud.ir آغاز می‌شود.

    در این طرح متقاضیان باید 30 تا 50 میلیون تومان در بانک مسکن سپرده‌گذاری کنند و قرار است 75 تا 100 میلیون تومان با سود 18 درصدی به متقاضیان این طرح یا سازنده‌های آن پرداخت شود. به عبارت دیگر خریداران واحدهای طرح ملی مسکن 100 تا 160 میلیون تومان سود را در یک بازه زمانی 12 ساله پرداخت کنند.

    محمدمهدی افتخاری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح اقدام ملی تولید مسکن گفت: اگر قرار باشد در این طرح زمین بدون زیرساخت و امکانات باشد، همان مسیر مسکن مهر را می‌رود و همان خطاهایی که در گذشته بوده تکرار می‌شود.

    وی در این خصوص افزود: اما و اگرهایی در این طرح وجود دارد، این که دولت چه زمینی را قرار است به این طرح اختصاص دهد، زمینی که بایر، بدون تغییر کاربری و بدون زیرساخت است و فردای ساخت هیچ سندی ندارد؟چه فایده دارد؟

    نماینده مردم فومن و شفت در مجلس معتقد است اگر قرار باشد دولت همان مسکن مهر را پیاده کند، باید پرسید مگر ما در طرح مسکن مهر موفق بودیم؟ در طرح قبلی (مسکن مهر) نقاط ضعف و قوت داشت اگر نقاط قوت آن لحاظ شود به راهکار مناسب می‌رسیم؛ اما اگر نقاط ضعف آن تکرار و تقویت شود هیچ مجموعه مسکنی نمی‌توند مشکل محرومان را رفع کند.

    به گفته افتخاری باید دید روش تحویل این مسکن‌های این طرح به صورت است. قاعدتا در بحث مسکن نیاز به شفافیت بیشتری وجود دارد که هم مشکلات عنوان شود و هم به طور شفاف‌تری برنامه‌ریزی‌ها اعلام شود، چون مقوله مسکن با مشاغل دیگری نیز سروکار دارد و همه را زیر سوال برده است.

    وی در پایان ضمن اشاره به این موضوع که امروزه یکی از دلایلی که بسیاری از مشاغل روبه رکود و تعطیلی گذاشته‌اند این است که مقوله مسکن به خطر افتاده است؛ توصیه کرد: باید برنامه‌ریزی مدون و کارشناسی شده انجام شود، همچنین مسائل سیاسی را از مسکن خارج کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار