مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

شهرداری تهران هرچه سریعتر مشخص کند چه املاکی دارد

عصر ساختمان- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه شهرداری باید مشخص کند چه املاکی دارد، تا بتواند از آنها حفاظت کند، گفت: پیگیر هستیم که اموال شهرداری تهران هرچه سریعتر تعیین‌تکلیف شوند.

شهرداری تهران هرچه سریعتر مشخص کند چه املاکی دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، ذبیح‌الله خدائیان (رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور)در خصوص بی‌سند بودن بسیاری از املاک شهرداری تهران که به گفته عضو شورای شهر از 44 هزار ملک شهرداری،‌ تنها 4 هزار و 400 ملک، دارای سند مالکیت هستند و از این بین هزار و 100 ملک تنها کپی سندشان موجود است، اظهار داشت: در جهت سرعت دادن امور با برخی از سازمان‌ها از جمله شهرداری تهران تفاهم‌نامه‌ای ایجاد کردیم. تفاهم‌نامه ما با شهرداری در ارتباط با املاک آنها است،‌ چرا که شهرداری تهران املاک متعددی دارد که برخی از آنها سند دارند و برخی بدون سند هستند.

    تشکیل کارگروه برای املاک فاقد سند شهرداری تهران

    خدائیان ادامه داد: بر همین اساس طبق تفاهم‌نامه دوجانبه‌ای که در ماه‌های اخیر بین شهرداری تهران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شد،‌ قرار بر این است؛ شهرداری تهران نقشه املاک خود را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دهد و ما نیز سند کاداستری برای آنها صادر کنیم، همچنین در مورد املاک فاقد سند شهرداری تهران کارگروهی تشکیل شود و سندی برای آنها صادر کنیم.

    رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: از سوی دیگر مقرر شد؛ امکان دسترسی شهرداری به اسناد را برای تهیه و صدور سند املاکشان فراهم کنیم.

    شهرداری برای حفاظت از املاک خود، مشخص کند چه املاکی دارد

    وی تصریح کرد: اکنون شهردار تهران به میدان آمده و این تقاضا را مطرح کرده است و معاونت سازمان ثبت اسناد و املاک شهرداری تهران با معاونت املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور این اقدام را شروع کرده‌اند و امیدوارم شهرداری هرچه سریعتر املاک فاقد سند موجود را سنددار و مشخص کند، چه املاکی دارد تا بتواند از آنها حفاظت کند.

    خدائیان در خصوص اینکه آیا سازمان ثبت اسناد و املاک الزام و یا تعیین‌تکلیفی برای ساماندهی املاک شهرداری تهران در نظر گرفته است یا خیر؟ اظهار داشت: الزام ما همان توافقی است که بین طرفین منعقد شده است. ما این تقاضا را مطرح کردیم و شهرداری از آن استقبال کرد و خود شهرداری تهران نیز پیگیر این موضوع هست که هرچه سریعتر اموال شهرداری تعیین‌تکلیف شود.

    سازمان امور اراضی، منابع طبیعی و وزارت نیرو در لیست تشخیص املاک و صدور سند

    او ادامه داد: ما نه تنها با شهرداری، بلکه با سازمان اوقاف نیز تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم، آنها نیز املاکی دارند که فاقد سند مالکیت است، به علاوه برخی از املاک آنها سند مالکیت قدیمی دارد، بدین‌ترتیب هم املاک قدیمی تبدیل به سند کاداستری و هم موارد وقفی سنددار می‌شوند.

    رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  با اشاره به اینکه این سازمان به دنبال انعقاد توافق‌نامه‌ای با سایر سازمان‌ها نیز هست، افزود: پیگیر هستیم تا با سازمان امور اراضی،‌ سازمان منابع طبیعی و همچنین وزارت نیرو توافق‌نامه‌هایی را منعقد کنیم تا هرچه سریعتر بتوانیم املاک این سازمان‌ها را مشخص کنیم و سنددار شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار