مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمرانی استاندار تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

الزام شهرداری‌ها به درج اقدامات عمرانی‌شان در برنامه ۵ ساله

عصر ساختمان-تقی‌زاده گفت: شهرداری‌ها مکلف هستند همه اقدامات عمرانی خود را در برنامه ۵ ساله مدون کنند.

الزام شهرداری‌ها به درج اقدامات عمرانی‌شان در برنامه ۵ ساله
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد تقی‌زاده معاون عمرانی استاندار تهران صبح امروز در حاشیه نشست هم اندیشی ایجاد وحدت رویه در کنترل پروژه‌ها که صبح امروز (یکشنبه نوزدهم آبان ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه با حضور شهرداران و معاونان عمرانی فرمانداران برگزار شد.

    معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: شهرداری‌ها را به ارائه برنامه 5 ساله ملزم کردیم، لذا همه آن‌ها مکلف هستند که تمام اقدامات عمرانی را برای دوره 5 ساله مدون کنند و بر مبنای آن برنامه‌های کوتاه مدت یک ساله را تنظیم کنند که البته باید با اسناد بالادستی مطابقت داشته باشد.

    وی خاطر نشان کرد: در این شرایط باید موضوع با دقت کنترل، نظارت، پایش و ارزیابی شود.

    تقی زاده با بیان اینکه بخشی از اعتبارات از محل ارزش افزوده است، گفت: این موضوع سبب می‌شود که با محدودیت‌های مالی کنونی رقم قابل توجهی به آن‌ها اختصاص یابد و برای اینکه نظارت را دقیق کنیم، تأکید داریم این اعتبارات در پروژه‌های عمرانی هزینه شود.

    معاون عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه یکی از اهداف جلسه این است که این بودجه از مسیر خود منحرف نشود، گفت: چنانچه شهرداری‌ها بودجه را در محلی غیر از پروژه‌های عمرانی هزینه کنند با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

    وی خاطر نشان کرد: معاونان عمرانی فرمانداری‌ها هم مکلف هستند که از محل ارزش افزوده در روستا‌ها هزینه کنند و نسبت به آن نظارت داشته باشند تا هزینه‌ها در محل خود صرف شوند.

    تقی زاده خاطر نشان کرد: متأسفانه کیفیت پروژه‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بر این اساس وقتی که جایی آسفالت می‌شود بیشتر از اینکه به کیفیت آسفالت توجه شود، به میزان کیلومتر آن توجه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی