مدیران خودروعصر اعتبار

توسعه ایستگاه‌های راه‌آهن با لحاظ اکوسیستم شهری

عصر ساختمان- مدیر اجرایی اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها گفت: ضرورت دارد ایستگاه‌های آینده با در نظر گرفتن اکوسیستم شهری و محیطی متناسب باشد.

توسعه ایستگاه‌های راه‌آهن با لحاظ اکوسیستم شهری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، امروز هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آ‌ینده با مشارکت اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها برای اولین بار در آسیا در ایران برگزار شد.

    در این مراسم مدیر اجرایی اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها، معاون مسافری  این اتحادیه، مدیرعامل شرکت راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از دست‌اندرکاران حمل و نقل ریلی از 25 کشور دنیا حضور دارند.

    در این مراسم مدیر اجرایی اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها اظهار داشت: درباره طراحی ایستگاه‌ها بررسی‌های فنی تازه‌‌ای داشتیم و با توجه به اینکه در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم به این نتیجه رسیدیم که باید ایتسگاه‌های راه‌آهن شبیه‌سازی شوند.

    ترانسو داون افزود: همچنین در این شبیه‌سازی مدل اکوسیستم و محیط زیست اطراف ایستگاه‌‌ها در شهرها طراحی و مدل‌سازی می‌شود.

    مدیر اجرایی اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها بیان کرد: برای ساخت راه‌آهن مدرن نیازمند مدل‌سازی هستیم؛‌از دیگر موارد درباره ایستگاه‌های آ‌ینده که باید مورد توجه باشد نقش مدیریت ایستگاه‌ها و  نحوه تامین مالی توسعه ایستگاه است.

    وی اظهار کرد: رویکرد سیستماتیک به راه‌آهن داریم؛ قرار است ایستگاه‌های راه‌آهن در آینده چالش‌های شهرها را که مهمترین آ‌نها آلودگی و ترافیک است برطرف کند.

    داون ادامه داد: تا سال 2050 میزان دو سوم جمعیت دنیا در شهرها زندگی می‌کنند؛ در حال حاضر این شاخص 55 درصد است بنابراین این ایستگاه‌ها هستند که در سال‌های آ‌ینده به کمک رفع آلودگی و ترافیک شهرها می‌آیند.

    مدیر اجرایی اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها تاکید کرد: ضرورت دارد افزایش خدمات حمل و نقل ریلی در دستور کار باشد؛ توقعات مسافران ریلی افزایش یافته است و آنها خواهان افزایش سرعت و همچنین توسعه اکوسیستم اطراف ایستگاه‌ها هستند بنابراین ما نیز باید توقعات آنها را مدنظر قرار دهیم.

    وی بیان کرد: در گذشته چالش راه‌آهن در توسعه زیرساخت‌های ریلی بود اما در حال حاضر چالش راه‌آهن به شهرها و توسعه اطراف ایستگاه‌ها در داخل شهرها محدود شده است.

    داون با اشاره به سرعت رشد جمعیت ایران گفت: ایستگاه‌های درون شهری راه‌آ‌هن باید در ایران افزایش یابد تا به جابجایی سریع‌تر کمک کند.

    وی گفت: دیدگاه ما به حمل و نقل باید از محدوده ریلی فراتر رفته و انواع مدل‌های حمل و نقل را در شهرها نظیر مترو،  اتوبوس، دوچرخه و ... در ایستگاه‌های راه‌آهن درون شهری در بر گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار