مدیران خودروعصر اعتبار

غفلت در اتصال ریلی بین شهری و راه‌آهن درون شهری

عصر ساختمان-شهردار تهران گفت: متأسفانه در اتصال ریلی بین شهری و راه‌آهن درون شهری پیش از این غفلت داشته‌ایم.

غفلت در اتصال ریلی بین شهری و راه‌آهن درون شهری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، پیروز حناچی امروز در هفتمین کنفرانس بین‌المللی ایستگاه‌های آینده با حضور رئیس اجرایی اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن و جمعی از دست‌اندرکاران حمل‌ونقل ریلی دنیا در تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: کلانشهرها از نظر عرصه و وسعت جمعیت محدودیت‌هایی دارند و برنامه‌ریزی شهری تلاش می‌کند این عرصه‌ها را برای شهروندان بازتر کند.

    وی افزود: ورود شهرهای حومه‌ای و جلوگیری از دامن زدن جمعیت در کلانشهرها در این حوزه است که این مهم با ارتباط سریع و آسان بین کلانشهر و شهرهای اقماری فراهم می‌شود.

    شهردار تهران ادامه داد: یکی از اقتصادی‌ترین ارتباط بین کلانشهر و اقمار حمل‌ونقل ریلی است، ایجاد عرصه متعادل جمعیت و فعالیت در این حوزه نقطه هدف نهایی ما است.

    حناچی ادامه داد: ما در اتصال ریلی بین‌شهری و راه‌آهن درون‌شهری غفلت داشته‌ایم شاید هسته اولیه راه‌آهن‌های ما بر اساس بار شکل گرفته است نه مسافر و غفلت تاریخی دیگر ما این بود که جهات توسعه شهرهای ما به سمت ایستگاه‌های راه‌آهن نبوده است به عنوان مثال ایستگاه‌های راه‌آهن تهران، تبریز و یا مشهد هنوز هم در دل شهر نیست اما ایستگاه‌های مرکزی از لندن، میلان و یا پاریس در دل شهر است و جهت توسعه شهر به سمت توسعه راه‌آهن بوده است.

    وی افزود: ما در این زمینه دیر شروع کرده‌ایم اما امروز گام‌های خوبی برداشته‌ایم.

    شهردار تهران ادامه داد: نکته دیگر ارزش‌های ویژه راه‌آهن ایران است، راه‌آهن ایران چند ویژگی دارد که به جهت ویژگی معماری واجد ارزش‌های جهانی است و در مقیاس ثبت جهانی قرار دارد.

    حناچی ادامه داد: برخی ایستگا‌ه‌های ما نظیر تبریز، مشهد و تهران معماری خاص و شناخته شده دارند و یکی از طولانی‌ترین خطوط ریلی دنیا در ایران است.

    وی با بیان اینکه موضوع حمل‌ونقل و شهرسازی به هم وابسته است،‌گفت: در کلانشهرها این مهم به عنوان ابزاری برای توسعه شهر مورد توجه است.

    شهردار تهران اضافه کرد: یکپارچگی حمل‌ونقل و توسعه شهری در مقیاس گوناگون باید مورد توجه باشد. کلانشهر از هسته اصلی و اقمار تشکیل می‌شود و در این حوزه باید به حمل‌ونقل ریلی و حومه‌ای و اتصال آن به حمل‌ونقل درون شهری توجه خاص داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار