مدیران خودروعصر اعتبار

دستگیری سارقان منازل جنوب شهر تهران

عصر ساختمان- سرهنگ کارآگاه علیزاده از دستگیری سه نفر سارق حرفه‌ای منزل و یک نفر خریدار اموال مسروقه خبرداد. این سارقان از طریق بالکن‌های فاقد حفاظ وارد منازل می‌شدند.

دستگیری سارقان منازل جنوب شهر تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از میزان، سرهنگ علیزاده رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در ساعت 23 شب مورخه چهاردهم تیرماه امسال طی تماس مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، از وقوع سرقت منزلش در محدوده یاخچی آباد به کلانتری 130 نازی آباد اعلام شکایت کرد.

    پس از تائید خبر اولیه و حضور مامورین کلانتری در محل سرقت، موضوع بلافاصله به کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی اعلام شد.
    وی افزود: کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت منزل به همراه تیم بررسی صحنه جرم مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی فاتب راهی محل سرقت شدند.

    شاکی در تحقیقات اولیه به کارآگاهان گفت: آپارتمان در طبقه اول یک ساختمان سه طبقه بوده و روز حادثه ساعت 19 عصر برای خرید به اتفاق خانواده ام منزل را ترک کردیدم و زمانی که بازگشتیم متوجه باز بودن درب بالکن شدم که دیدم درب بالکن تخریب و گاوصندوق موجود در اتاق خواب که حاوی اموال از قبیل: هشت میلیون تومان وجه نقد، مقادیری طلاجات، دوربین فیلم برداری، اسناد و مالکیت به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال توسط سارق یا سارقان بسرقت رفته است.

    علیزاده تصریح کرد: کارآگاهان در بررسی صحنه و بازدید از محل وقوع جرم مشخص گردید که سرقت به شیوه و شگرد بالکن روی و ازطریق بالکن فاقد حفاظ و مشرف به خیابان اصلی صورت گرفته است.

    کارآگاهان در تحقیقات اولیه و در بررسی تصاویر دوربین مداربسته خیابان‌های همجوار محل سرقت موفق به شناسایی یک دستگاه خودروی پراید هاچ بک 111 سفید رنگ با سه نفر سرنشین بود شدند؛ که به طرز مشکوکی در حال پرسه زنی در محدوده سرقت بوده که کارآگاهان با اقدامات پلیسی، پلاک خودرو پراید را بدست آوردند که در بررسی‌های سیستمی مالک به هویت " سعید" 30 ساله مورد شناسایی قرار گرفت که در تاریخ 19 تیر ماه وی در محدوده نازی آباد دستگیر شد.

    در تحقیقات بعمل آمده از سعید، به کارآگاهان اظهار داشت: خودروی موصوف را به صورت قولنامه‌ای به شخصی بنام شاهرخ 27 ساله فروخته است که در بررسی‌های بعدی مشخص شد شاهرخ به یکی از شهرستان‌های غربی کشور گریخته است.

    سرهنگ علیزاده اضافه کرد: با بدست آمدن این اطلاعات دستور دستگیری شاهرخ از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران صادر شد.

    کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی راهی شهرستان موصوف شدند که با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم موفق به شناسایی مخفیگاه شاهرخ شده که در تاریخ 20 مردادماه طی یک عملیات پلیسی وی دستگیر شد و در بازجویی‌های صورت گرفته نامبرده علی رغم انکار سرقت، و با انجام تحقیقات تکمیلی و ارائه ادله جرم به ارتکاب سرقت ازمنزل شاکی با همدستی و مشارکت دو نفردیگر بنامان "نورعلی و سامان هردو 28 ساله" معترف و هر دو متهم با راهنمایی دستگیر و به پایگاه هفتم دلالت گردیدند.

    رئیس پایگاه هفتم در ادامه گفت: کارآگاهان در تحقیقات صورت گرفته از متهمان پیرامون سرقت‌های ارتکابی بازجویی که به ده‌ها فقره سرقت منزل به این شیوه به ارزش بیش از 5 میلیارد ریال معترف شدند.

    سارقان در ادامه اظهار داشتند که اموال مسروقه را به فردی بنام " رضا 35 ساله " در منطقه لویزان به قیمت ناچیزی فروخته و پول حاصله را صرف مصرف مواد مخدر و خوشگذرانی کرده اند که بلافاصله خریدار اموال مسروقه در مخفیگاه خود دستگیر و به بزه انتسابی خود معترف گردید.

    کارآگاهان در شاخه‌ی دیگر از تحقیقات پلیسی خود موفق به شناسایی 18 نفر از مالباختگان سرقت در محدوده‌های نازی آباد، یاخچی آباد و خانی آباد نو شدند.

    سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به این خبر گفت: با توجه به دستگیری تمامی اعضای باند سرقت و اعتراف صریح به بزه انتسابی، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌باشند.

    سرهنگ علیزاده در پایان به چند نکته اشاره داشت:

    با توجه به ورود بسیاری از سارقین از بالکن طبقات اول به منازل شهروندان، توصیه می‌گردد حتما برای بالکن طبقات اول و پنجره‌ها حفاظ مناسب نصب گردد.

    به تازگی به منظور زیبایی نمای ساختمان اقدام به تهیه سردر‌هایی می‌شود که به سارقین کمک می‌کند تا به راحتی ابتدا بر روی علمک گاز و سپ این سردر‌ها پاگذاشته و با یاری خود صاحبخانه برای سرقت منزل وارد عمل شوند.

    حتما موقع ترک خانه یکی از همسایگان را در جریان قرار دهید تا نسبت به سرو صدا‌های احتمالی و رفت و آمد‌ها به منزل شما حساسیت ایجاد شود.

    در صورت نصب دوربین مدار بسته از دوربین‌های با کیفیت استفاده شده و حتما یکی از دوربین‌ها به منظور ثبت اطلاعات خودرویی که با آن اموالسرقتی جابجا شده در محل مناسبی در کوچه نصب گردد.

    استفاده از دوربین‌های مداربسته با امکان انتقال آنلاین داده‌ها به گوشی همراه شما این شرایط را فراهم می‌آورد که از هر نقطه‌ای در داخل یا خارج کشور به صورت آنلاین وضعیت منزل خود را تحت نظر و بررسی داشته باشید و در صورت مشاهده سارقین سریعا مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهید.

    با توجه به اینکه در بسیاری از پرونده‌های سرقت منزل مشاهده شده که یکی از سارقین با استفاده از بی توجهی مالکین اقدام به ورود از درب پارکینگ نموده و سپس در زمان مناسب درب منزل را برای سایر سارقین باز می‌نماید لذا توصیه می‌گردد موقع خروج از پارکینگ بلافاصله محل را ترک ننمایید و از بسته شدن درب پارکینگ اطمینان حاصل کنید.

    منزل شما محل سکونت شماست نه گاوصندوق اشیا ذیقیمت، لذا توصیه می‌گردد از نگهداری اموال با ارزش ریالی بالا در منزل خودداری کرده و از صندوق امانات استفاده کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار