مدیران خودروعصر اعتبار

تصویب جزئیات جدید پروژه زیرگذر محدوده بازار آهن تهران

عصر ساختمان- ارتقاء کیفیت فضایی ـ کالبدی محدوده زیرگذر محور شهید بروجردی به تصویب رسید.

تصویب جزئیات جدید پروژه زیرگذر محدوده بازار آهن تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران با حضور اعضاء، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری، علی اشراقی رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج، به ریاست دکتر حناچی شهردار تهران تشکیل شد.

    علی اشراقی؛ رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج در این جلسه گفت: در طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران، محور موصوف به صورت بزرگراه 76 متری بوده که محدوده بازار آهن را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند؛ طول تقریبی بزرگراه 4/7 کیلومتر و بخش‌هایی از آن به صورت زیرگذر اجرا شده است که محدوده مورد مداخله به طول تقریبی یک کیلومتر و عرض 35 متر در حد فاصل بلوار الغدیر تا بلوار بهار است.

    رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج گفت: طرح توجیهی با مسقف کردن محور و در نظر گرفتن معیارهای طراحی شهری همچنین یکپارچگی و ارتباط کارکردی دو لبه شمالی جنوبی بازار آهن انجام شده تا ضمن تأکید بر عبور و مرور پیاده، جانمایی بهینه کاربری‌های خدماتی ارائه شود.

    وی تأکید کرد: با این اقدام، محدوده مذکور به یک فضای شهری مطلوب تبدیل می‌شود که به منظور تأمین خدمات مکمل بازار آهن و ارتقاء کیفیت فضائی ـ کالبدی عرصه جدیدی به وجود می‌آید؛‌ با طرح مذکور که با اصلاحاتی به تایید کارگروه فنی رسیده بود، پس از توضیحات مشاور، شهردار منطقه 18 و مدیر عامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر موافقت شد.

    وی افزود: بر این اساس مقرر شد در فضای مسقف صرفاً کاربری‌های خدماتی در نظر گرفته شده و پارکینگ‌ها در جداره‌های محور پیش‌بینی شوند.

    اشراقی با بیان اینکه لازم است طرح معماری فاخری در این زمینه تهیه شود‌‌، گفت: در این جلسه توصیه شد در طراحی از سازه‌های سبک استفاده شود و طرح یکپارچه‌ای با هماهنگی ذینفعان در محدوده بازار آهن تهیه و به کمیسیون ارائه شود.

    شایان ذکر است در این جلسه با احداث بیمارستان جامع فوق تخصصی کلیه در کوی فراز منطقه 2 نیز موافقت شد و همچنین طرح بازنگری شهرک محلاتی پس از توضیحات مشاور، نمایندگان شهرک و شهردار منطقه یک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم گیری در این باره به جلسات آتی موکول شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو