مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز نخستین پروژه طرح اقدام ملی مسکن کشور در سیستان و بلوچستان

عصر ساختمان- عملیات اجرایی ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی به عنوان نخستین پروژه طرح اقدام ملی مسکن کشور با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

آغاز نخستین پروژه طرح اقدام ملی مسکن کشور در سیستان و بلوچستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: کلنگ آغاز عملیات اجرایی نخستین پروژه طرح اقدام ملی مسکن برای ساخت 290 واحد مسکونی در مهر شهر زاهدان با حضور مسئولان کشوری و استان به زمین زده شد.
    عطاء الله اکبری روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمین پروژه در مهر شهر برای احداث 170 واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان تامین و بوسیله شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی فرمان امام برای فاقدان مسکن واجد شرایط ساخته می شود.
    وی افزود: 120 واحد مسکونی نیز توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در غدیر شهر زاهدان ساخته میشود.

    سهمیه استان در طرح اقدام ملی مسکن 20 هزار واحد مسکونی است که 7 هزار واحد در شهر زاهدان و بقیه در سایر شهرها ساخته می‌شود.

    مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: نام‌نویسی برای طرح اقدام ملی مسکن از عصر امروز در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir شرایط و نحوه نام‌نویسی را مطالعه و سپس اقدام کنند.
    وی محدوده مدنظر برای ساخت این واحد را در پهنه جنوبی شهر زاهدان اعلام کرد و افزود: 50 هزار واحد از مجموع قریب به 500 هزار واحدی که دولت می خواهد در قالب طرح اقدام ملی واگذار کند را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تقبل کرده که در آن قسمت هم سیستان و بلوچستان نخستین استان برای تحقق سهمیه یادشده خواهد بود.

    مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: بدین منظور زمینی از طرف این اداره کل به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) واگذار شده که ستاد اجرایی در پی تامین منابع مالی و مشخص کردن جامعه هدف آن است.
    وی در خصوص شرایط لازم برای استفاده متقاضیان از این طرح اظهار داشت: قانون ساماندهی برای افراد متقاضی 4 شرط را تعیین کرده، یکی سابقه سکونت بالای پنج سال، تاهل، عدم استفاده از تسهیلات دولتی و وام هایی که در قالب مسکن مهر (9 درصدی) از طرف دولت اعطا شده و نداشتن سابقه مالکیت از جمله این شرایط است.
    اکبری تصریح کرد: در این طرح تلاش دولت بر این است که زمین و مسکن به نیازمندان واقعی آن برسد بنابراین 4 شرطی که در قالب قانون ساماندهی حاکم است همچنان عملیاتی خواهد بود.
    وی ادامه داد: وام 9 درصد تنها مختص ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و محدوده بازآفرینی (حاشیه شهر) است و بقیه کسانی که به آنان در قالب تعاونی‌ها زمین واگذار می‌شود از وام 18 درصد استفاده می‌کنند که در این زمینه رایزنی‌هایی با بانک مسکن در حال انجام است تا این خط اعتبار باز شود.

    اکبری گفت: متقاضی در این مرحله تنها آورده مالی برای ساخت را تقبل می‌کند و برای زمین فعلا آورده مالی نیازی نیست.
    به گزارش ایرنا طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن اواخر سال گذشته به تأیید رئیس جمهوری رسید و عملیات تامین زمین و ساخت خانه‌ها در سال جدید آغاز شد.
    این واحدها براساس آنچه برنامه وزارت راه و شهرسازی است در مدت 2 سال ساخته و تحویل متقاضیان می‌شود.
    طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» یکی از مهم‌ترین اقدامات فعلی وزارت راه و شهرسازی برای رونق دادن به تولید مسکن در کشور است و بر مبنای آن قرار است 400 هزار واحد مسکونی تا سال 1400 در کشور ساخته شود که از این تعداد 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در بافت فرسوده و 100 هزار واحد مسکونی نیز سهم بنیاد مسکن است که باید احداث شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو