مدیران خودروعصر اعتبار

زلزله اخیر مشکلی ایجاد نکرد;

تازه‌ترین اخبار از ساخت راه‌آهن میانه-بستان‌آباد

عصر ساختمان-معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از احداث و بهره‌برداری خط ریلی میانه-بستان‌آباد خبر داد و گفت: زلزله اخیر آذربایجان شرقی هیچ مشکلی برای این پروژه ایجاد نکرده و فقط ممکن است تاریخ افتتاح آن به تعویق بیفتد.

تازه‌ترین اخبار از ساخت راه‌آهن میانه-بستان‌آباد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، عباس خطیبی اظهار کرد: طول راه‌آهن دو خطه میانه-تبریز 203 کیلومتر است که درحقیقت این خط ریلی بخش بسیار مهمی از کریدور شرقی غربی را تکمیل می‌کند. در فاز نخست، میانه تا بستان‌آباد را به طول 132 کیلومتر تا پایان آبان‌ماه به اتمام می‌رسانیم که در این مسیر سه ایستگاه زاویه، نقلان، شهریار و ایستگاه مسافری بستان آباد افتتاح می‌شود.

    وی افزود: با احداث این مسیر، 114 کیلومتر مسیر ریلی قدیمی که به سمت مراغه و پس از آن به تبریز می‌رود کوتاه می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم 5 تا 5 ساعت و 30 دقیقه از زمان سیر کوتاه شود.

    معاون ساخت و توسعه راه آهن بنادر و فرودگاه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا زلزله اخیر آذربایجان شرقی به این پروژه آسیبی وارد کرده است و زمان افتتاح چرا به تعویق افتاده است؟ گفت: موضوع زلزله پیش آمده یک حادثه طبیعی است و در حال حاضر همه مسئولان پیگیر رسیدگی به زلزله‌زدگان هستند اما این زلزله هیچ آسیبی به کارگاه‌ها، مسیر و ایستگاه‌ها وارد نکرده و برای بهره‌برداری به موقع آن در پایان آبان ماه هیچ مشکلی نداریم اما ممکن است زمان افتتاح آن به خاطر این مسئله قدری به تاخیر بیفتد که زمان آن را اعلام خواهند کرد.

    وی ادامه داد: تا امروز روسازی این خط در فاز دوم از بستان‌آباد به تبریز در بخش زیرسازی تا خاوران معادل 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از 10 روز گذشته ریل‌گذاری هم آغاز شده است.

    خطیبی درباره زمان افتتاح و بهره‌برداری از فاز دوم این خط ریلی اعلام کرد: برای بهره‌برداری از فاز دوم توافقاتی با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته و اگر منابع را در اختیارمان بگذارند تا پایان سال آینده این فاز هم به بهره‌برداری می‌رسد.

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن بنادر و فرودگاه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان این‌که از ابتدا تاکنون 1500 میلیارد تومان، معادل 5000 میلیارد تومان (به قیمت روز) روی این پروژه سرمایه‌گذاری شده است، گفت: این خط ریلی اولین مسیری است که در شرکت ساخت از ابتدا به صورت دو خطه احداث شده و زیرسازی‌اش را دوخطه کرده‌ایم اما برای این‌که بتوانیم زودتر به تبریز برسیم، در ابتدا یک خط آن را احداث می‌کنیم و سپس خط دوم را می‌سازیم.

    وی با باین این‌که این خط ریلی قابلیت جابه‌جایی حدود هفت میلیون تن بار و دو میلیون نفر مسافر در سال را دارد، اظهار کرد:‌ راه‌آهن دوخطه میانه تبریز بخشی از کریدور شرقی-غربی کشور است و در بخش‌هایی از آن از ریل ملی به میزان 1300 استفاده کردیم و بخش دیگری را نیز از قبل خریداری کرده بودیم، وارداتی است؛ اما از این به بعد میزان استفاده از تولید داخلی‌مان بیشتر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار