مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

وزارت راه و ستاد اجرایی فرمان امام ۵۰ هزار واحد مسکونی می سازند

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از امضای تفاهمنامه مشترکی با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در خصوص نحوه تخصیص و واگذاری زمین برای ساخت واحدهای مسکونی به گروه‌های کم درآمد خبر داد.

وزارت راه و ستاد اجرایی فرمان امام ۵۰ هزار واحد مسکونی می سازند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان از امضای تفاهمنامه مشترکی با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در خصوص نحوه تخصیص و واگذاری زمین برای ساخت واحدهای مسکونی به گروه‌های کم درآمد خبر داد و گفت: این تفاهمنامه برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی بین سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) منعقد شده است.

    وی در مراسم امضای تفاهمنامه احداث 50 هزار واحد مسکن بین سازمان ملی زمین و مسکن و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام کرد: واگذاری این زمین‌ها برحسب مورد به قیمت کارشناسی روز به صورت فروش اقساطی و یا به صورت اجاره 99 ساله و در استان‌هایی خواهد بود که لیست آن از سوی ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) به سازمان اعلام شده باشد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد نحوه پرداخت بهای زمین نیز در این تفاهمنامه اظهار داشت: برای تسهیل امر ساخت و ساز این واحدها، 2 سال اول پس از واگذاری، دوره تنفس برای شروع پرداخت بهای زمین است و پس از آن بهای زمین به صورت پلکانی ظرف مدت 3 سال به این ترتیب که 20 درصد قیمت زمین در سال اول، 35 درصد در سال دوم و 45 درصد در سال سوم پرداخت خواهد شد.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن مشمولان واجد شرایط دریافت این واحدهای مسکونی را افرادی که فرم «ج»  آنها سبز بوده و سابقه مالکیت شخصی نداشته باشند، معرفی کرد و افزود: پیش از واگذاری‌ها، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مکلف به دریافت استعلامات لازم در این خصوص خواهد بود.

    لازم به ذکر است وزارت راه و شهرسازی پیش از این نیز برای ساخت واحدهای مسکونی با نهادهایی مانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و کمیته امداد تفاهمنامه هایی منعقد کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار