مدیران خودروعصر اعتبار

صادقیان مطرح کرد؛

لزوم تأمین سرانه‌های بومی و خدماتی در حریم شهرها

عصر ساختمان- نماینده مردم استان البرز در شورای عالی استان‌ها گفت: بساری از سرانه‌های عمومی و خدماتی باید در حریم شهرها تأمین شود.

لزوم تأمین سرانه‌های بومی و خدماتی در حریم شهرها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حامد صادقیان نماینده مردم استان البرز در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه سابقه طرح‌های شهری و برنامه ریزی شهری در ایران کمتر از 90 سال است، گفت: اولین طرح‌های شهری با الگوگیری از مدل‌های غربی ساخته شد.

    وی تصریح کرد: این طرح پیشنهادی شهر همدان است که در سال 1310 پیاده شد و پس از آن در سال 1312 قانون توسعه معابر و خیابان‌ها در سال 1316 تهیه شد.

    صادقیان گفت: جمعیت ایران قبل از سال 1350 رشد یک و نیم درصد داشت و پس از آن به ترتیب در سال‌های 55، 65 و 75 به میزان 7.2، 9.2 و 9.1 رشد سالانه داشته است.

    وی با ابراز خرسندی از اینکه در سنوات اخیر به برنامه‌ریزی شهری توجه شده است، تصریح کرد: تخلفات ساختمانی در شهر‌ها و روستا‌ها و شبکه نامناسب معابر و خیابان‌ها، ترافیک بیش از حد استاندارد را به ارمغان آورده است.

    نماینده مردم استان البرز در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که امروزه در حوزه شهرسازی با آن مواجه هستیم در دهه‌های 20 و 30 کمتر بود که از علل وقوع آن می‌توان به افزایش جمعیت کشور اشاره کرد.

    ترافیک و استفاده نامناسب از املاک معضل بزرگ کلانشهرها

    صادقیان با بیان اینکه امروزه کلانشهر‌ها معضل ترافیک و استفاده نامناسب از املاک را دارند، گفت: بلند‌مرتبه سازی سیمای شهر و آسمان را تحت تأثیر خود قرار داده است و باید در سیاست‌های کلان کلی کشور در حوزه شهری تجدید نظر شود.

    وی با بیان اینکه شهری به مدت 10 سال طراحی مناسب برای شهرسازی نداشت، اظهار کرد: این گونه شهر‌ها بر اساس طرح‌هایی مدیریت می‌شوند که نتیجه‌ای جز ساخت و ساز‌های غیر مجاز و از بین رفتن سیما و منظر شهری ندارند.

    نماینده مردم استان البرز در شورای عالی استان‌ها خاطر نشان کرد: باید با تهیه و تغییرات طرح‌های جامع و تفضیلی از این وضعیت عبور کنیم، زیرا در بسیاری از طرح‌های فعلی ایده‌آل گرایی و عدم بومی سازی آن‌ها برای هر شهر به تناسب ظرفیت آن موجب می‌شود که طرحی نامتناسب با ویژگی‌های آن شهر تهیه شود.

    صادقیان افزود: عدم تخصیص اعتبار و بودجه برای اجرای طرح از دیگر مشکلات است.

    وی با اشاره به اشباع املاک واقع در محدوده ساخت و ساز، گفت: بسیاری از سرانه‌های عمومی و خدماتی باید در حریم شهر تأمین گردد که تملک اراضی مذکور برای مدیریت شهری از دشوار‌هایی دیگر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار