مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان‌وبلوچستان تاکید کرد

فقط واجدان شرایط در طرح اقدام ملی ثبت نام کنند

سهمیه استان در طرح اقدام ملی ۱۳ هزار واحد است

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی سیستان‌وبلوچستان سهمیه ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در این استان را ۱۳ هزار واحد اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه پایش و رصد برخی از شروط طرح اقدام ملی مسکن زمانبر خواهد بود، متقاضیان واجدشرایط زودتر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کنند.

فقط واجدان شرایط در طرح اقدام ملی ثبت نام کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص روند ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در آن استان که از استان‌های فاز نخست برای ثبقت نام است، نکاتی را ارایه کرد و گفت: در هفته گذشته کلنگ احداث 280 واحد مسکونی طرح اقدام ملی موضوع تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به زمین زده شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی سیستان‌و‌بلوچستان با یادآوری اینکه موضوع تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خصوص احداث 50 هزار واحد مسکونی بوده است، افزود: سهم استان سیستان‌و‌بلوچستان در طرح اقدام ملی در مجموع 13 هزار واحد است که برای دو شهر زاهدان و زابل این رقم  7356 واحد بود که در دو روز اول ثبت نام روزهای سه‌شنبه 22 و چهارشنبه 23 آبان ظرفیت تکمیل شد.

    اکبری ادامه داد: در 18 شهرِ جالق، خاش، دوست محمد، زابل، زاهدان، زهک، سراوان، سوران، سیرکان، شهرک علی‌اکبر، گشت، محمدآباد، محمدی، مهرستان، میرجاوه، نصرت‌آباد، نوک‌آباد، هیدوچ ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن انجام شد که برای 10 شهرِ زاهدان، زابل، سراوان، نوک آباد، محمدی، زهک، مهرستان، سوران، محمد آباد، میرجاوه ثبت نام در روز دوم این طرح به پایان رسید و ظرفیت تکمیل شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در عین حال اعلام کرد: دو شهرِ بنجار و عدیمی در صورتیکه زمین برای اجرای طرح تامین شود، ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در فازهای بعدی  برای آنها انجام خواهد شد.

    وی سهم استان سیستان و بلوچستان در طرح اقدام ملی را 13 هزار واحد عنوان کرد و از مردم خواست تا در صورتی که چهار شرط اعلام شده را دارا هستند در این طرح ثبت‌نام کنند.

    اکبری تصریح کرد: افرادی در طرح اقدام ملی مسکن شرکت کرده‌اند که چهار شرط اصلی را دارا نیستند و از این رو باید پایش و رصد ثبت‌نام کنندگان انجام شود، لذا ممکن است این روند مشکلاتی را برای شهروندان واجد شرایط از نظر زمانبندی ایجاد کند.

    وی از سفر رییس جمهوری به استان سیستان و بلوچستان برای اغاز طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: در این استان به لحاظ تامین زمین آمادگی کامل وجود دارد و امیدواریم کلنگ 6589 واحدی که در استان با حضور رییس جمهوری به زمین زده خواهد شد، سرآغازی برای خانه‌دار کردن واجدان شرایط این طرح باشد.

    این مدیر استانی همچنین با اعلام اینکه سیستان‌ و‌ بلوچستان اولین استانی است که زمین مورد نیاز ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را برای اجرای طرح اقدام ملی در اختیار آن ستاد قرار داده است، گفت: سود تسهیلات طرح اقدام ملی 18 درصد است.

    اکبری یادآور شد: در طرح اقدام ملی مسکن هزینه ساخت از متقاضی گرفته می‌شود و بخش عمده هزینه زمین با مجموعه وزارت راه و شهرسازی و بخش کمی نیز برعهده متقاضیان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار