مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای تهران مطرح کرد؛

۱۲ هزار میلیارد تومان برای بخش حقوق مدیریت شهری

عصر ساختمان-سالاری گفت: با توجه به محدودیت‌های مالی، مدیران شهری نباید به صورت بخشی نگری و به هر قیمتی امورات محله را سپری کنند.

۱۲ هزار میلیارد تومان برای بخش حقوق مدیریت شهری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای تهران در آیین گرامیداشت روز جهانی شهرسازی با اشاره به این نکته که شهرسازی مشارکت مبنا به معنای مشارکت مردم و تشکل‌های حرفه‌ای دانشگاهی است که متأسفانه پس از تصمیم‌های مدیریتی این نکته مغفول مانده است.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای تهران ادامه داد: آنچه که مسلم است موضوع شهرسازی و مشارکت برای جامعه ما نهادینه شده است و در ادبیات کارشناسی و تصمیم گیری مدیران شهری از آن‌ها استفاده می‌شود و ما باید در این حوزه در مقدمه برنامه‌های بلندمدت خود به آن توجه کنیم.

    سالاری با اشاره به آمادگی جامعه برای مشارکت گفت: با توجه به کنشگری ایجاد شده جامعه آماده پذیرش برنامه مشارکت مبنا را دارد و از نظر من مهمترین رسالت ما در حوزه شهرسازی این است که بتوانیم برنامه‌ای تدوین شده را دنبال کنیم تا در نهایت به یک الگویی تبدیل شود، اما من در این حوزه یک نگرانی جدی دارم و آن هم انجام هزینه و برنامه‌ریزی‌های خرد مدیران در بخش‌های کوچک است.

    او تصریح کرد: تمامی مدیران شهر تهران در همه سطوح تلاش می‌کنند با مشارکت با ذی‌نفعان به موضوع شهرسازی مشارکت مبنا بپردازند و ما نیز باید با توجه به جغرافیای تهران با 22 منطقه و با محدودیت منابع درآمدی به آن توجه کنیم.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای تهران با اشاره به بودجه مدیریت شهری اظهار کرد: از 18 هزار میلیارد تومان بودجه اختصاصی به مدیریت شهری 12 هزار میلیارد آن برای حقوق و مزایا مصرف می‌شود و رقم باقی مانده برای مدیریت شهری رقم ناچیزی است که نباید آن را به صورت محله‌ای و خرد هزینه کرد و بزرگترین دغدغه من این ست در این حوزه نگاه مشارکت مبنا کم شود و تشکل‌های حرفه‌ای نتوانند حضور پیدا کند و همین امر سرخوردگی آن‌ها را به دنبال دارد.

    سالاری تصریح کرد: اگر نتوانیم الگوی مشارکت مبنا را به مدیریت شهری وارد کنیم آن گاه جامعه می‌گوید که مدیریت شهری فقط حرف زده است.

    او با تأکید مجدد بر این نکته که نباید بودجه شهری به صورت پراکنده مصرف شود، گفت: ما باید برنامه‌های خود را با اولویت بندی انجام دهیم و از بخشی نگری پرهیز کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار