مدیران خودروعصر اعتبار

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران مطرح کرد:

مشارکت کارشناسان شهرسازی در تهیه برنامه توسعه ۱۰۰ محله پایتخت

عصر ساختمان- گلپایگانی گفت: اگر بخواهیم به اهداف برنامه ۵ ساله دوم توسعه در حوزه شهرسازی دست پیدا کنیم باید صاحب نظران آستین همت و مشارکت را بالا بزنند.

مشارکت کارشناسان شهرسازی در تهیه برنامه توسعه ۱۰۰ محله پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در آیین روز بزرگداشت شهرسازی با اشاره به این نکته که موضوع شهر و شهرسازی را باید با تعریفی از شهر آغاز کرد، گفت: شهر مکانی برای بالندگی از جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زندگی آسوده است.

    معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران افزود: این تعریف باعث شده است تا با مفهوم گسترده‌ای روبرو شویم که هر کدام از جنبه‌های آن ما را در مقابل ذی نفعان متفاوتی قرار می‌دهد و تجربه من در 2 سال گذشته حکایت از آن دارد که ما در حال تهیه نقشه بازسازی 180 محله شهر تهران هستیم.

    او ادامه داد: تلاش مدیریت شهری در تهیه این برنامه‌ها به گونه‌ای بود که خواست مردم در آن‌ها نقش پر رنگی داشته باشد و این در حالیست که برای 100 محله پس از تهیه نقشه برنامه توسعه محور نزدیک به 1000 کارشناس معماری، حقوقی و اجتماعی مشارکت دارند.

    گلپایگانی با تأکید بر این نکته که مشورت با مردم در نهایت منجر به تأمین خواست آن‌ها می‌شود گفت: رویکردی در برنامه 5 ساله سوم توسعه در نظر گرفته شده است به نام توسعه محله محور و ما باید فراموش نکنیم که این امر محقق نمی‌شود مگر با حضور مردم و بدانیم اگر قرار است برای محله‌ای که مردم ساکن آن هستند برنامه توسعه‌ای داشته باشیم باید صدای خواسته آن‌ها را بشنویم.

    معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران ادامه داد: اگر قرار باشد 150 برنامه توسعه محله ظرف 2 سال آینده به 1000 برنامه توسعه‌ای بدل شود کار بزرگی است که سازماندهی ویژه می‌خواهد.

    او تأکید کرد: برای آن که بتوانیم کار بهتری انجام دهیم باید افراد واجد شرایط و صلاحیت آستین خود را بالا بزنند و به کمک مدیران شهری بیایند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار