مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد:

سهمیه احیای بافت فرسوده اردبیل در نیمه اول ۱۵۰۰ واحد است

عصر ساختمان:مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: سهمیه‌ای که برای استان اردبیل در احیای بافت فرسوده در نیمه اول امسال در نظر گرفته شده هزار و ۵۰۰ واحد است که تسهیلات آن از طریق بانک مسکن تامین می‌شود.

سهمیه احیای بافت فرسوده اردبیل در نیمه اول ۱۵۰۰ واحد است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، خلیل محبت‌خواه ، اظهار کرد: در استان اردبیل هزار و 524 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که بیش از هزار و 389 هکتار آن در چهار شهر اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال مطالعه شده است.

    وی به وجود 584 هکتار سکونتگاه غیررسمی در سطح استان اشاره کرد و افزود: این سکونتگاه‌های غیررسمی در سه شهر اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر مورد مطالعه قرار گرفته و مطالعه 83 هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی نیز در شهرستان خلخال در حال مطالعه است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: سهمیه‌ای که برای استان اردبیل در احیای بافت فرسوده در نیمه اول امسال در نظر گرفته شده است هزار و 500 واحد است که تسهیلات آن از طریق بانک مسکن تامین می‌شود.

    محبت‌خواه با بیان اینکه در نوسازی این مناطق به بافت قدیمی و فرسوده در قالب اجرای پروژه‌های مشارکتی و اصلاح معابر نیز توجه می‌شود، ادامه داد: ما در سکونتگاه‌های غیررسمی با همکاری سایر دستگاه‌ها نسبت به احداث سالن ورزشی، آسفالت معابر، راه‌اندازی خانه‌های محلات و درمانگاه‌ها و مجموعه‌های بهداشتی و تفریحی اقدام کردیم.

    وی تصریح کرد: در سال 92 برای بیش از 4 هزار و 700 واحد تسهیلات نوسازی بافت فرسوده پرداخت شده و در سال‌های 93 و 94 این تعداد به  هزار و 947 پرداخت تسهیلات رسیده که صاحبان این واحدها از این تسهیلات ارائه شده بهره‌مند شدند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل سهمیه شش ماهه اول امسال را پرداخت تسهیلات برای هزار و 500 واحد بافت فرسوده توسط بانک مسکن اعلام کرد و یادآور شد: در این زمینه تاکنون هزار و 152 نفر متقاضی دریافت تسهیلات شدند که امیدواریم همه سهمیه هزار و 500 واحدی را بتوانیم جذب کنیم.

    محبت‌خواه استان اردبیل را جزو استان‌های ممتاز و برتر کشور در جذب تسهیلات و منابع بافت فرسوده اعلام کرد و گفت: البته باید متقاضیان توجه کنند که پرداخت این تسهیلات به صورت تجمیعی و در قالب انبوه‌سازان بهتر و روان‌تر انجام می‌شود که البته افراد حقیقی ونیز می‌تونند با مراجعه به سامانه راه و شهرسازی نسبت به ثبت نام و دریافت این تسهیلات با ضوابط خاص در صدور پروانه شهرداری اقدام کنند.

    وی اولویت پرداخت را شامل انبوه‌سازان، سرپرست خانوار و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی عنوان کرد و گفت: افراد بعد از  ثبت نام کد رهگیری دریافت کرده و می‌توانند با دریافت معرفی نامه به بانک مراجعه کنند تا در شهر اردبیل از 40 میلیون و سایر شهرستان‌ها 30 میلیون تسهیلات استفاده کنند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نرخ سود تسهیلات پرداختی احیای بافت فرسوده را 24 درصد اعلام کرد و افزود: البته 10 درصد این سود به شکل یارانه از طرف وزارت راه و شهرسازی پرداخت شده و تنها متقاضیان نوسازی بافت فرسوده با 14 درصد سود می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

    محبت‌خواه بیان کرد: قطعا احیای بافت فرسوده و بهسازی و مناسب‌سازی آن می‌تواند از بروز حوادث ناگوار در وقوع حوادثی همچون زلزله بکاهد و به تقویت و بهینه‌سازی منابع ارزشمند در قالب مسکن و سرپناه مناسب کمک خواهد کرد.

    وی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی در کنار سایر دستگاه‌ها تمام همت خود را به کار گرفته تا با پرداخت این تسهیلات و ایجاد رغبت در بین صاحبان واحدهای مسکونی و کهن زمینه بهسازی و نوسازی آنها را به شکل مطلوب فراهم کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار