مدیران خودروعصر اعتبار

کدام ساختمان ها احتمال گاز گرفتگی را افزایش می دهند؟

عصر ساختمان- سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه احتمال گازگرفتگی تنها در بافت فرسوده وجود ندارد، گفت: شهروندان تهرانی می توانند به منظور دریافت اطلاعات و کسب سوال در خصوص راه اندازی و نصب وسایل گرمایشی از طریق شماره تلفن ۶۴۳۲۳۲۳۲ با کارشناسان آتش نشانی تهران تماس بگیرند.

کدام ساختمان ها احتمال گاز گرفتگی را افزایش می دهند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از آریا، جلال ملکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در چه ساختمان هایی احتمال گاز گرفتگی بیشتر است، اظهار کرد: یکی از باورهای غلطی که در میان شهروندان وجود دارد این است که در ساختمان هایی که در بافت های فرسوده و قدیمی واقع شده اند، احتمال گازگرفتگی بیشتر است اما در صورت عدم رعایت اصول ایمنی حتی در ساختمان های جدید هم امکان گازگرفتگی وجود دارد.
    وی با بیان اینکه گازگرفتگی بعضا در ساختمان هایی که از بخاری هم استفاده نمی کنند گزارش شده است، عنوان کرد: در برخی از موارد دیده شده که گاز منواکسید کربن در موتورخانه ها جمع شده و از طریق داکت های لوله کشی وارد ساختمان می شوند و ایجاد گازگرفتگی می کنند.
    سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهروندان باید نسبت به تعویض لوله بخاری فرسوده هر چه سریع تر اقدام کنند، گفت: از به کار بردن لوله بخاری به صورت افقی، آکاردئونی و طولانی باید خودداری شود.
    ملکی با بیان اینکه استفاده از سه راهی دودکش های مشترک برای وسایل شعله دار بسیار خطرناک است، اضافه کرد: ترک خوردگی در دودکش باعث انتشار گاز منواکسیدکربن و مرگ خاموش می شود.
    وی با بیان اینکه در لوله کشی های وسایل شعله دار باید از اتصالات استاندارد استفاده شود، گفت: شهروندان از قرار دادن انتهای دودکش در فضای داخلی شومینه خودداری کنند.
    سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران  با بیان اینکه استفاده از لوله بخاری بدون کلاهک H در مجاورت کولر خطرناک است، تصریح کرد: اتصال نادرست دودکش بخاری باعث انتشار گاز منواکسید کربن شده و خطرناک است.
    وی با بیان اینکه در نصب وسایل شعله دار فقط از دودکش های گالوانیزه استفاده شود، گفت: شهروندان باید از باز بودن مسیر دودکش ها اطمینان حاصل کنند. از قرار دادن انتهای دودکش ها در سطل آب خودداری کنند، این گاز در آب حل نشده و تنها باعث مسدود شدن مسیر خروجی آن شده و گاز از طریق دیگر خارج و وارد فضای داخلی محیط می‌شود.
    ملکی در خصوص استفاده از وسایل هشدار دهنده انتشار گار منواکسید کربن توضیح داد: وجود دستگاه‌های هشداردهنده گاز مونوکسید کربن در محیط تا حد بسیار زیادی می‌تواند به کاهش خطرات و حوادث ناشی از این گاز کمک کند، اما باید در انتخاب این دستگاه‌ها دقت شود زیرا برخی از این وسایل کیفیت و کارایی لازم را ندارد.
    به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهرنوشت، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تاکید کرد: همچنین شهروندان تهرانی می توانند به منظور دریافت اطلاعات و کسب سوال در خصوص راه اندازی و نصب وسایل گرمایشی  از طریق شماره تلفن 64323232 با کارشناسان آتش نشانی تهران تماس بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو