مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی در جلسه مشترک با انبوه سازان مسکن اعلام کرد:

تقویت عرضه و تقاضا با افزایش وام در سال آینده

انبوه سازان بر اساس قانون نظام صنفی تعیین صلاحیت شوند

عصر ساختمان:وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای رونق بخشی به بازار مسکن باید به سمت استفاده از روش های آسان حرکت کنیم، گفت: خانه دار شدن دهک‌های میانی جامعه از جمله اهداف مشترک وزارت راه و شهرسازی و انبوه سازان مسکن است و با این هدفگذاری امکان ایجاد رونق در صنعت مسکن و ساختمان نیز افزایش خواهد یافت.

تقویت عرضه و تقاضا با افزایش وام در سال آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صما، عباس آخوندی در جلسه مشترک با انبوه‌سازان مسکن، ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: فعالیت تشکل‌های صنفی در عرصه های تولیدی و ساخت و ساز مسکن ضروری است و انبوه سازان مسکن به عنوان سرمایه گذاران و توسعه دهندگان این صنعت ساختمان به شمار می روند.

    آخوندی با اشاره به اهمیت تعیین آمار از فعالیت انبوه سازان در پروژه مسکن مهر استانهای سراسر کشور، اذعان داشت: باید جلسات منظمی میان انبوه سازان و مدیران استانی در جهت رفع معضلات و مشکلات باقیمانده طرح مسکن مهر تشکیل شود.

    وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به تفاوت ماهوی در صلاحیت صنفی و صلاحیت حرفه ای تاکید کرد: تشخیص صلاحیت صنفی انبوه سازان بایستی بر اساس قانون نظام صنفی و مقتضیات تشکیلاتی خود انبوه سازان باشد.

    این مسئول با تاکید بر اصلاح دستورالعمل تشخیص صلاحیت انبوه سازی گفت: دریافت صلاحیت حرفه ای برای ساخت و ساز مسکن باید در ذیل قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان انجام پذیرد.

    وی با انتقاد از آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی در خصوص اجباری شدن فعالیت انبوه سازان بر اساس عضویت در سازمان نظام مهندسی ، اظهار داشت: این آیین نامه می بایست هرچه سریع تر اصلاح شود.

    وزیر راه و شهرسازی همچنین تصریح کرد: ایجاد زمینه های حمایتی از بخش خصوصی از جمله تسهیلات ساخت و خرید مسکن در شهرهای با جمعیت یکصد هزار تا سیصد هزار نفر و حمایت قاطع از انبوه سازان برای رشد و شکوفایی در این شهرها در دستور کار دولت است.

    آخوندی توجه به بافتهای شهری به ویژه در بخشهای حاشیه و فرسوده را برای توسعه در کلانشهرها را ضروری دانست، گفت: وزارت راه و شهرسازی در تلاش است تا با تبدیل بانک مسکن به بانک توسعه ای و حمایت از ایجاد صندوق های پس انداز و سرمایه گذاری و توسعه ای برای ارتقای میزان تسهیلات و امکانات ساخت و ساز، زمینه رشد تقاضا و ایجاد رونق در بازار مسکن را افزایش دهیم.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت بررسی مجدد قانون پیش فروش و آیین نامه اجرایی آن، اذعان داشت: دولت در تلاش است تا ریسکهای موجود در معاملات بازار مسکن را کاهش دهد و نظام مالی و بانکی کشور با بخش پیشران اقتصادی (مسکن) را برای ایجاد ثبات و اطمینان در این بازار همسو کند.

    آخوندی از افزایش وام مسکن جهت تقویت تقاضا و عرضه در سال آینده خبر داد وگفت: اکنون ثبت نام روزانه بیش از 180 درخواست سپرده برای صندوق پس انداز مسکن به ثبت میرسد، همچنین میزان سپرده های فعلی حدود 470 میلیارد تومان اعلام شده است و این روند باید ادامه یابد.

    ارتقای جایگاه صنفی انبوه سازان ضروری است

    در ادامه این جلسه همچنین دبیر کانون سراسری انبوه سازان با تاکید بر ارتقای جایگاه تشکل صنفی انبوه سازی، گفت: از دولت، به ویژه وزارت راه و شهرسازی خواستاریم تا از آمار فعالیت های انبوه سازان در راستای هویت بخشی به آنها آگاه شود.

    پورحاجت با بیان اینکه تشکل های صنفی بخش خصوصی به عنوان تضمین کننده فعالیت های غیر رانتی در اقتصاد کشور هستند، افزود: کانون سراسری انبوه سازان این آمادگی را دارد تا با همراهی وزارت راه و شهرسازی جایگاه و هویت تشکلهای صنفی را ارتقا بخشد.

    یادآور می شود که جلسه مشترک وزارت راه و شهرسازی با انبوه سازان مسکن 18 ابان ماه با هدف بررسی ایده انبوه سازان در زمینه خانه دار شدن اقشار میانی جامعه، نوسازی و بهسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد و توسعه بافتهای میانی شهری با حضور وزیر راه و شهرسازی ، معاونان وی و هیات رئیسه کانون سراسری انبوه سازان مسکن و جمعی از مدیران بانک مسکن در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار