مدیران خودروعصر اعتبار

سهمیه مسکن ملی تفت حذف یا اضافه نشده است

عصر ساختمان- رئیس اداره راه و شهرسازی تفت به برخی اظهار نظرها در مورد لیست مسکن ملی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: سهمیه تفت از حدود ۶ ماه قبل ۸۰ واحد در نظر گرفته شده که اکنون همان میزان است و سهمیه‌ای حذف یا اضافه نشده است.

سهمیه مسکن ملی تفت حذف یا اضافه نشده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، حسین حاتمی افزود: 60 واحد برای شهر تفت و به صورت آپارتمانی جنب شهرک مسکن‌های استقامت و 20 واحد در شهرک قیام شهر نیر به صورت ویلایی ساخته می شود.

    وی با بیان اینکه مجری طرح، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و راه و شهرسازی صرفاً زمین را در اختیار قرار می دهد، گفت: کلیه شرایط و ضوابط و ثبت نام از طریق سایت ثبت نام صورت می گیرد.

    رئیس اداره راه و شهرسازی سهمیه شهرستان‌های دیگر در مقایسه با تفت را  این گونه برشمرد: حمیدیا 200 واحد، میبد و اردکان هر کدام 160 واحد، بافق و مهریز هرکدام 100 واحد، تفت، شاهدیه، ابرکوه و اشکذر هر کدام 60 واحد، زارچ 40 واحد، بفروئیه میبد، احمدآباد اردکان، مهردشت، عقدا، نیر،

    ندوشن، هرات، مروست، بهاباد و خضرآباد هر کدام 20 واحد در نظر گرفته شده است.

    وی اضافه کرد: هیچ گونه دستوالعمل یا شیوه کاری از سوی وزارت خانه یا اداره کل برای اداره شهرستان نیامده است و صرفاً اعلام شده تا افراد به سایت مراجعه کرده و کلیه فرآیندها از آن طریق صورت می گیرد.

    حاتمی با اشاره به اینکه دو درگاه ثبت نام شامل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن برای ثبت نام منظور شده و هر دو به یک صفحه ثبت نام مسکن ملی هدایت می شوند، گفت: متقاضیان سه شنبه جهت ثبت نام می توانند به آدرس مراجعه کنند.

    اما شهروندان تفتی معتقدند اجرای طرح به صورت آپارتمانی چندان نمی تواند موثر باشد به ویژه برای قشر ضعیف چراکه هر متر واحد آپارتمانی 3 میلیون تومان و هر متر واحد ویلایی یک میلیون و نیم است و واحدهای ویلایی امکان تخصیص وام مسکن از سوی بنیاد مسکن برای آنها تا سقف 40 میلیون تومان وجود دارد.

    هرچند راه و شهرسازی از عدم  وجود زمین سخن می گوید ولی شهروندان معتقدند زمین کافی وجود دارد و راه و شهرسازی می‌تواند آن را تخصیص دهد.

    مسئله دیگر که به دغدعه شهروندان تبدیل شده نحوه ثبت نام در سایت است، اینکه چنانچه یک نفر با پهنای باند بخواهد برای 80 نفر از نزدیکان خود ثبت نام کند چه ساز و کاری برای آن وجود دارد و آیا تضمینی وجود دارد که سیستم سایت برای همه پاسخگو باشد و سریع پر نشود؟.

    از سوی دیگر شهروندان تفتی معتقدند میزان در نظر گرفته برای شهر تفت پایین است و با توجه به تقاضای بالای مسکن در شهرستان تفت نیاز بود تا سهمیه بیشتری در نظر گرفته شود.

    تفت در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار