مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

تسهیلات بانکی زلزله زدگان از فردا پرداخت می شود

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دولت نگاه ویژه ای به زلزله زدگان دارد، گفت: تسهیلات بانکی زلزله زدگان از فردا دوشنبه پرداخت می شود.

تسهیلات بانکی زلزله زدگان از فردا پرداخت می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، علیرضا تابش شامگاه امروز یک شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکلی برای پرداخت این وام های بانکی با کارمزد پایین نیست، افزود: اعتبارات این موضوع توسط بانک مرکزی به بانک ها اختصاص یافته است. این تسهیلات با ساده‌ترین شرایط‌ و ضمانت‌های زنجیره‌ای ارائه می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه زلزله اخیر در میانه باعث خسارت دیدن بیش از 100 روستا شد، ادامه داد: با اینکه تلفات جانی کم بود ولی خانه های خشتی و گلی به صورت کامل خسارت دیدند.

    وی با تاکید بر اینکه اسکان موقت زلزله زدگان کوتاه می شود و به اسکان دائم آنها متصل خواهد شد، ادامه داد: اسکان اضطراری با چادر آغاز شد و سپس هم اکنون شاهد اسکان موقت تمام زلزله زدگان در منطقه میانه و سراب هستیم.

    رئیس بنیاد مسکن ابراز داشت: اسکان موقت نیز به دو شکل خانه اجاره ای و اتاقک پیش ساخته انجام می شود. 1040 خانه اجاره ای توسط زلزله زدگان انجام شد و به هر خانوار مبلغ 10 میلیون تومان بابت اجاره بها پرداخت شد. همچنین 232 اتاقک اسکان موقت نیز برای گروه دیگری از زلزله زدگان احداث شد.

    وی با بیان اینکه آواربرداری در مناطق زلزله زده در روزهای پایانی خود قرار دارد، گفت: تا 15 روز آینده آواربرداری به صورت کامل تمام می شود، آواربرداری بیش از 900 واحد مسکونی به پایان رسیده است و در برخی نقاط احداث واحدهای جدید آغاز شد.

    تابش همچنین گفت: 2 هزار واحد در میانه و یک هزار واحد در سراب در اثر زلزله خسارت دیده است.

    وی با بیان اینکه ساخت تقریبا 3 هزار واحد اسکان دائمی و 2 هزار واحد دامی را در دستور کار داریم، گفت: برای واحد دامی نیز وام داده می‌شود و تامین اعتبار شده است.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: واحدهای مسکونی احداثی مناطق زلزله زده تا پایان تیرماه به اتمام خواهند رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار