مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بهزیستی خراسان‌رضوی:

مناسب‌سازی معابر خراسان‌رضوی ویژه معلولان شاخص مناسبی ندارد

عصر ساختمان:معاون بهزیستی استان خراسان‌رضوی گفت: متاسفانه در حال حاضر، مناسب سازی معابر خراسان‌رضوی ویژه معلولان شاخص مناسبی ندارد.

مناسب‌سازی معابر خراسان‌رضوی ویژه معلولان شاخص مناسبی ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم ، مسعود فیروزی ظهر امروز در نشست کمیته فنی مناسب‌سازی شهرستان سبزوار اظهار داشت: متاسفانه با وجود مصوبات و قوانین مختلف در زمینه بهبود و مناسب‌سازی فضای شهری هنوز اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است.

    وی با بیان اینکه بیش از 700 هزار نفر از جمعیت استان را افراد معلول و توان یاب تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: 10 درصد از جمعیت استان شامل معلولان است که با وجود این جمعیت خدمات مناسب سازی به آنها محدود است.

    معاون توانبخشی بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه در سطح استان هیچ فضای عمومی و دولتی مناسب حال معلولان نداریم تصریح کرد: متاسفانه در حوزه شهرسازی و ساخت منازل مسکونی نیز به موضوع معلولان دقت نمی‌شود.

    فیروزی با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان‌های استان با همکاری شهرداری‌ها معابر خاصی برای تردد معلولان ساخته شده گفت: متاسفانه با وجود ساخت این معابر شاهد هستیم که برخی ادارات خدماتی بدون هماهنگی با سازمان بهزیستی و شهرداری برای انجام عملیات‌های زیر ساختی اقدام به تخریب معابر و عدم بهسازی می‌کنند.

    وی با بیان اینکه متاسفانه امروز ما در استان یک وسیله نقلیه عمومی، پارک، کتابخانه، ساختمان دولتی و عمومی مناسب سازی شده برای معلولان در استان نداریم عنوان کرد: این موضوع به عنوان یک چالش مهم در این حوزه باید مورد توجه باشد.

    فیروزی با اشاره به اینکه ‌خراسان‌رضوی از جایگاه خوبی در حوزه مناسب برای معلولان در بین سایر استان‌های کشور برخوردار نیست، عنوان کرد: متاسفانه استان‌های مدعی ارائه خدمت در این زمینه نیز اقدام مثبتی را برای معلولان انجام نداده‌اند و ما تنها به عدد و رقم‌هایی بسنده می‌کنیم که واقعی نیستند.

    وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از قانون اجرای مناسب سازی در فضای شهری متوجه شهرداری‌ها و در ادارات دولتی متوجه اداره راه و شهرسازی است، ادامه داد: ما آمادگی داریم تا با اعزام کارشناسان سازمان بهزیستی این ادارات را در حوزه مناسب سازی فضای شهری یاری کنیم.

    معاون بهزیستی خراسان‌رضوی افزود: متاسفانه در حوزه اعتبارات نیز با محدودیت‌هایی با مشکلات مواجه هستیم به طوری که در سال گذشته تنها 400 میلیون تومان به حوزه مناسب سازی اختصاص یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو