مدیران خودروعصر اعتبار

نامه نگاری شهردار و وزیر کشور به دولت برای دریافت اتوبوس و واگن مترو

عصر ساختمان-معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نامه نگاری شهردار تهران و وزیر کشور به دولت برای دریافت اتوبوس و واگن مترو خبر داد.

نامه نگاری شهردار و وزیر کشور به دولت برای دریافت اتوبوس و واگن مترو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، محسن پورسید آقای صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه نصب فیلترهای دوده بر روی اتوبوس‌های دو کابین با حضور در جمع  خبرنگاران در مورد کمبود حمل ونقل عمومی در پی افزایش قیمت بنزین گفت: مردم حق دارند و انتظار می‌رفت حداقل با افزایش قیمت بنزین حمل و نقل عمومی بهتر شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که البته شهردار تهران و وزیر کشور به دولت نامه نوشتند تا بخشی از درآمدهای سهمیه بندی بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص خرید اتوبوس اختصاص یابد، گفت: حالا که استقبال مردم از حمل و نقل عمومی بهتر شده است باید از این فرصت استفاده کنیم چرا که تجربه نشان داده معمولا در پی افزایش هزنیه‌ها یک الی دو ماه مردم از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند اما اگر امکانات کافی نباشد بعد از مدتی دوباره به حمل و نقل شخصی خود روی می‌آورند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد میزان کاهش ترافیک پایتخت در پی افزایش قیمت بنزین با بیان این که عدد دقیقی ندارم گفت: اما در هفته اول در مترو شاهد افزایش 11 درصدی مسافران که حدود 200 هزار نفر می‌شود، بودیم و در شبکه اتوبوسرانی نیز به خصوص در خطوط بی. آر. تی تعداد مسافران افزایش یافته بود.

    وی درباره نامه پلیس به شهرداری و بیان ایرادها گفت: اشکالاتی که پلیس از اجرای طرح جدید ترافیکی گرفته بود سطحی و غیر کارشناسی بود به گونه‌ای که حتی در مورد کاهش ساعات طرح آلودگی هوا پیشنهاد داده بودند که زمان پایان طرح ساعت 17  باشد اما با دلایل کارشناسی به آنها گفتیم تعیین این زمان یعنی ساعت 17 به عنوان زمان پایانی طرح تنها موجب افزایش ترافیک می‌شود و نهایتا ساعت 18 را به عنوان زمان پایان طرح اعلام کردیم و سعی کردیم نتایجمان به گونه ای باشد که به نفع مردم و ترافیک شهر باشد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد وضعیت هوای پایتخت نیز با بیان این که امروز ششمین روزی است که هوای پایتخت در حالت سکون است، ادامه داد: هوا خوب نیست اما وارد شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها نیز نشده‌ایم و مدارس هم برای آن که به گروه‌های حساس صدمه وارد نشود، تعطیل شد.

    وی در حالی که آخرین وضعیت شرایط هوا را از روی اپلیکیشن شرکت کنترل کیفیت هوا چک می‌کرد، تصریح کرد: در حال حاضر در ساعت 11:30 دقیقه صبح 9 منطقه در شرایط سالم قرار دارند، اما 7 منطقه شاخص آلایندگی‌شان در حدود 160 است و مابقی مناطق شاخص آلایندگی‌شان بر روی عدد 120 مانده است که البته میانگین آنها نشان از وضعیت نامناسب هوا دارد اما  این که در روز ششم شرایط سکون هوا هنوز وارد مرحله ناسالم برای همه نشده‌ایم نشان از آن دارد که پایداری شهر افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که شهرهای اقماری تهران وضعیت به مراتب بدتری دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار