مدیران خودروعصر اعتبار

۳۵ درصد سوخت کشور در ساختمان‌ها می‌سوزد

عصر ساختمان- معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با اشاره به اینکه ۳۵ درصد سوخت کشور در ساختمان‌ها می‌سوزد، گفت: این موضوع تأثیر بسزایی در آلودگی هوا دارد.

۳۵ درصد سوخت کشور در ساختمان‌ها می‌سوزد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در برنامه چهارمین همایش ساختمان پایدار و مصرف بهینه انرژی، گفت: این همایش فرصتی بود که تجارب مان را در خصوص ساختمان و شهر پایدار به اشتراک بگذاریم و بر همین اساس چهار پنل تخصصی در حوزه‌های مختلف در این همایش برگزار کردیم.

    وی افزود: بحث شناسنامه انرژی ساختمان موضوع مهمی است و امیدوارم با نهادهای مسؤول در صنعت ساختمان سازی، برچسب و شناسنامه انرژی ساختمان اجرایی شود.

    گلپایگانی گفت: در سال‌های اخیر کارهای خوبی در زمینه ساخت بناهایی که حداقل مصرف انرژی را دارند، انجام شده است به گونه‌ای که شرکت سرمایه گذاری مسکن که ساختمان‌های زیادی هم ساخته در مورد انرژی، برنامه‌های خوبی دارد.

    وی ادامه داد: رویکرد ما معماری پایدار و همزیستی با طبیعت است و تقویت رویکرد احترام به طبیعت مورد توجه قرار گرفته و به عنوان یکی از زیرساخت‌های ساختمان سازی به آن توجه کرده‌ایم.

    معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران ادامه داد: مصرف انرژی در ساختمان‌ها بر روی آلودگی هوا تأثیرگذار است به طوری که 35 درصد مصرف سوخت در ساختمان ها رخ می دهد و این مسأله سبب آلودگی هوا می شود.

    گلپایگانی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما این است که مصرف انرژی در ساختمان‌ها و تاثیر آن بر آلودگی هوا اندازه‌گیری شود و احترام به طبیعت در دستور کار قرار گرفته است به گونه‌ای که سال گذشته مصوبه برج باغ‌ها لغو شد؛ پیوند نامیمون برج و‌ باغ نباید از ابتدا رخ می داد اما در هر حال آن را لغو کردیم.

    معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: یکی دیگر از رویکردهای ما انجام وظیفه ذاتی مدیریت شهری در کنترل ساختمان منطبق با مقررات ملی ساختمان است به طوری که رعایت مقررات ملی ساختمان اجباری است اما خروجی برخی ساختمان‌ها نشان می‌دهد که اصلا رعایت نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار