مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران خبر داد:

۴۰ ایستگاه مترو مجهز به آسانسور می شوند

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: قرارداد تعبیه و راه اندازی آسانسورهای ۴۰ ایستگاه مترو بسته شده و بزودی راه اندازی می شود.

۴۰ ایستگاه مترو مجهز به آسانسور می شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت با بیان این که  همه کسانی که در این شهر زندگی می کنند وظیفه ما است که به آنها سرویس بدهیم و خدمات بدهیم،  گفت : تا زمانی که زانوی خودم را جراحی نکرده بودم نمی دانستم یک دست انداز ده سانتی متری کف خیابان چه معنی ای می دهد.

    وی ادامه داد : ما در کشورمان جنگ را تجربه کردیم و همین امر باعث شده تعداد معلولان ما و کسانی که نمی توانند درست حرکت کنند بیشتر شود.  حتما ما به اندازه کافی و به اندازه نیاز به موضوع مناسب سازی توجه نکرده ایم و نتوانسته ایم گام خوبی برداریم.

    شهردار تهران اضافه کرد: من کمتر دیده ام که اساتید معماری در دانشگاه به موضوع بهسازی و توجه به ساخت و سازها برای معلولان توجه کنند و این را از شاگردان خود بخواهند. این دانشجویانی که امروز با نیازهای معلولان آشنا نشده اند فردا می شوند مهندسین ناظر و طراحان و پیمانکاران و آنوقت دیگر نمی توان از آنها توقع توجه به این موضوع را داشته باشیم.

    اپلیکیشن ناشنوایان به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد

    شهردار تهران همچنین  در نشست تخصصی گزارش عملکرد یکساله ستاد مناسب سازی فضاهای شهری با بیان این که وظیفه داریم به همه شهروندان شهر چه معلول و چه سالم خدمات بدهیم گفت : علیرغم همه امکاناتی که انجام داریم، نمی توانیم بگوییم که وضعیت خوبی داریم و قطعا باید ریشه یابی کنیم.

    وی با اشاره به این که با  نگاه کرامت انسانی در همه زمینه ها و از جمله مناسب سازی معابر و البته آموزش می توانیم به ایده آل هایی که می خواهیم برسیم گفت: تایید صلاحیت پیمانکاران این حوزه باید جدی تر دنبال کنیم.

    به گفته شهردار تهران اپلیکیشن ویژه ناشنوایان برای تماس افراد ناشنوا با آتش نشانی و اورژانس در دست اقدام است و بزودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت همچنین قرارداد تعبیه و راه اندازی آسانسورهای 40 ایستگاه مترو بسته شده و بزودی راه اندازی می شود وچراغ های راهنمایی و رانندگی و عابرین چهارراه های اصلی شهر به سیستم گویا مجهز خواهند شد.

    وی افزود : وظیفه ما خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت است و همین جا از همکارانم می خواهم که نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

    نصب 40 آسانسور در ایستگاه های مترو

    پیروز حناچی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در جمع خبرنگاران، نیز اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری تهران این است که در درجه اول همه محیط‌های عمومی را برای تردد معلولان مناسب‌سازی کنند. ضمن این که در بخشنامه‌های ابلاغ شده به بخش‌های مختلف به مسئله مناسب‌سازی معابر و اماکن تاکید شده است.

    وی در خصوص نصب آسانسور در ایستگاه‌های مترو، خاطر نشان کرد: قرارداد نصب 40 آسانسور در ایستگاه‌های مترو منعقد شده است و علاوه بر آن مناسب‌سازی بوستان‌ها در اولویت کاری شهرداری تهران قرار دارد.

    شهردار تهران با اشاره به مناسب‌سازی مجتمع‌های مسکونی برای تردد معلولان، گفت: این مسئله نیز در دستور کار قرار دارد و بنا داریم مجتمع‌های مسکونی با جمعیت بالا را پس از فرایند مناسب‌سازی نسبت به اخذ پایان کار آنها اقدام کنیم.

    حناچی در ادامه با اشاره به گلایه برخی از معلولان در ارتباط با سرویس رفت و آمدشان و این که شهرداری بیش از سه روز تسهیلات رایگان به آنها نمی‌دهند، بیان کرد: با توجه به شرایط شهرداری بیش از این نمی‌تواند سرویس‌دهی کند، که البته ما نیز قبول داریم این سرویس به اندازه همه معلولان نیست که البته ما یک هدفگذاری را مد نظر قرار داریم که تمامی ایستگاه‌های مترو و اتوبوسرانی‌ ما برای تردد معلولان مناسب‌سازی شوند، تا دیگر نیازی به سرویس‌های ویژه تردد معلولان نداشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار