مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت عمران پردیس مطرح کرد؛

آغاز ثبت‌نام ۲ هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی پردیس تا ۲۰ روز آینده

عصر ساختمان- هدایت گفت: ثبت‌نام ۲ هزار واحد مسکن جدید در قالب طرح اقدام ملی از ۲۰ روز آینده در شهر جدید پردیس آغاز می‌شود.

آغاز ثبت‌نام ۲ هزار واحد مسکن طرح اقدام ملی پردیس تا ۲۰ روز آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه در کل کشور 17 شهر جدید وجود دارد، گفت: عملیات اجرایی ساخت شهر جدید پردیس از دهه هفتاد آغاز شده و شرکت عمران این شهر هم از همان دوران فعالیت خود را شروع کرده است.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه شهر جدید پردیس به عنوان نزدیک‌ترین شهر به تهران محسوب می‌شود، گفت: این شهر به دلیل نزدیک بودن به آزادراه تهران شمال و داشتن آب و هوای مطلوب و خوب و همچنین هم‌جواری با پارک‌های ملی باعث شده که جزو بهترین شهر جدید کشور محسوب شود.

    هدایت با اشاره به اینکه طبق قانون ایجاد شهر‌های جدید ایران، شهر جدید پردیس هم شکل گرفته است، گفت: طبق قانون فعالیت ما شهرسازی و ساخت مسکن است و از دهه هفتاد شرکت عمران شهر جدید پردیس ساخت شهر در ابعاد مختلف از جمله آماده‌سازی و ساخت و ساز را انجام داده است.

    او توضیح داد: در آن دوران افق جمعیتی 220 هزار نفری برای شهر پردیس در نظر گرفته شده بود، اما باتوجه به بارگزاری‌های مسکن مهر، تعداد آن به 400 هزار نفر افزایش یافت و هم‌اکنون با بارگزاری‌های جدید مسکنی در قالب طرح اقدام ملی طی 3 تا 4 آینده جمعیت این شهر به 600 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه هدف‌گذاری مسکن مهر برای پردیس 82 هزار واحد بوده است، گفت: تاکنون 35 هزار واحد افتتاح شده و مابقی واحد‌ها در حال تکمیل شدن است و شهر پردیس به زودی به کلان شهر تبدیل می‌شود.

    هدایت اظهار کرد: سرعت رشد مسکن به دلیل هم‌جواری با کلان شهر تهران بسیار بالا است و ما مجموعه شهری در کنار بومهن و رودهن محسوب می‌شویم.

    او به مسکن مهر پردیس هم اشاره کرد و گفت: در پردیس 82 هزار واحد هدف‌گذاری شده بود که 35 هزار واحد از آن افتتاح شده و 10 هزار واحد دیگر هم در حال بهره‌برداری است که افتتاح رسمی آن در دو هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام می‌شود.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس افزود: خوشبختانه حضور اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی باعث شده که رویکرد و دیدگاه جدیدی به مسکن مهر ایجاد شود و اهتمام ویژه‌ای برای تکمیل واحد‌ها وجود دارد.

    هدایت با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی و تمامی مسئولان مسکنی برای تکمیل واحد‌ها پای کار هستند، گفت: با تغییر نگرشی که در این بخش ایجاد شده از جمله تخصیص منابع و ظرفیت قانونی در سال 98، زمینه‌ساز تکمیل هرچه سریعتر این واحد‌ها شده است.

    او توضیح داد: در حال تکمیل زیربنا‌ها و روبنا‌های تمامی واحد‌های مسکن مهر هستیم به طوری که 20 هزار واحد آماده تحویل است و با وجود مشکلاتی که در حوزه زیرساخت‌ها و روبنا‌ها وجود داشته است، اما تمامی تلاش خود را برای تکمیل این واحد‌ها به کار گرفته‌ایم.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس تأکید کرد: بر اساس وظیفه قانونی که برای ما تعریف شده، در کنار ساخت واحد‌های مسکن مهر فعالیت‌های روبنایی از جمله ساخت مراکز تفریحی، آموزشی، مذهبی و فضای سبز را انجام داده‌ایم تا واحد‌های مسکن مهر به صورت کامل به متقاضیان داده شود.

    هدایت افزود: در حال ساخت واحد‌های جدید هستیم و امسال سعی خواهیم کرد مشکلات واحد‌هایی که معارض‌های حقوقی داشته‌اند را برطرف کنیم چرا که به دستور وزیر راه و شهرسازی تا اواسط سال آینده باید تمامی واحد‌های مسکن مهر تکمیل شوند.

    او با اشاره به وجود کسری واحد‌ها و مازاد متقاضی در شهر پردیس، گفت: تعدادی واحد را به دلیل مازاد متقاضی امسال شروع کرده‌ایم که امیدواریم تا پایان سال 99 ساخت آن‌ها را به تمام برسانیم و به مردم قول می‌دهیم کل پرونده مسکن مهر در شهر پردیس در سال آینده بسته شود.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس به واحد‌های طرح اقدام ملی هم اشاره کرد و گفت: 19 هزار واحد در این طرح برای پردیس هدف‌گذاری شده بود که بخشی از آن‌ها را در قالب واگذاری اراضی به تعاونی‌های مسکن انجام شود و بخشی هم از طریق ثبت‌نام به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

    هدایت اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفته، بخشی از اراضی به تعاونی‌هایی که سابقه خوبی دارند واگذار می‌شود چراکه تمامی تمرکز ما برای تکمیل واحد‌های مسکن مهر است.

    او افزود: تا 20 روز آینده 2 هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی و از طریق ثبت‌نام افراد واجد شرایط آغاز می‌شود.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به حضور 2 هزار دلال سرپایی در شهر جدید پردیس، گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما در شهر پردیس، حضور دلالان سرپایی است که به هیچ ضابطه و هیچ ساز و کاری نمی‌تواند مانع فعالیت این افراد شود.

    هدایت گفت: پدیده دلالی در پردیس برای بسیاری از متقاضیان مشکل‌ساز شده و ما بار‌ها این موضوع را از طریق متبوعات و اطلاع‌رسانی به مردم هشدار داده‌ایم.

    او توضیح داد: 14 تا 15 واحد در قالب مشارکت املاک صنفی و قانونی فعالیت می‌کنند که ما با حضور این املاکی‌ها مشکلی نداریم، اما حضور دلالان باعث شده که یک واحد به چندین نفر فروخته شود.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس اظهار کرد: در شهر جدید پردیس مجموعه‌ای در قالب کارگزاری مسکن مهر پردیس وجود دارد که آخرین اطلاعات مربوط به پروژه را به مالکان می‌دهد و متقاضیان می‌توانند تمامی فعالیت‌های مربوط به مسکن خود را در قالب نقل و انتقال در این کارگزاری انجام دهند.

    هدایت افزود: هم‌اکنون تمامی قرارداد‌های 5 برگی پروژه‌ها آماده شده، اما متأسفانه علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌های گسترده متقاضیان و افراد برای دریافت آن مراجعه نمی‌کنند.

    او تأکید کرد: قرارداد‌های تک برگی واحد‌های پردیس تا یک ماه آینده مهلتشان به اتمام می‌رسد و قطعا مالکان برای خرید و فروش باید از طریق قرارداد‌های 5 برگی اقدام کنند.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس یادآور شد: بسیاری از مشکلات در حوزه خرید و فروش واحد‌ها و همچنین تخلفات ایجاد شده از طریق قرارداد‌های تک برگی انجام می‌شود به طوری که ماتاکنون بار‌ها شاهد فروش یک واحد مسکن مهر به چندین نفر از طریق این قرارداد‌ها بوده‌ایم.

    هدایت افزود: کارگزاری که در شهر پردیس ایجاد شده، تمامی مشکلات مربوط به واحد‌ها را برطرف می‌کند که امیدواریم متقاضیان برای خرید و فروش و یا اقدامات مربوط به واحد‌های خود به آن‌ها مراجعه کنند البته از طریق فراخوان عمومی هم واگذاری‌هایی را اعلام کرده‌ایم.

    او یادآور شد: واگذاری اراضی از جمله اراضی‌هایی با کاربری مالی، درمانی، آموزشی و تجاری را در نظر گرفته‌ایم، اما ما هیچ پروژه جدید مسکن مهری را از سال 91 به بعد آغاز نکرده‌ایم و ما در حال تکمیل واحد‌های مسکن مهری هستیم که از سال 99 شروع شده است.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس تأکید کرد: 35 هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شده و 27 هزار واحد مسکن مهر دیگر باقی مانده که اگر هر خانوار را 4 نفر حساب کنیم، جمعیت شهر جدید پردیس تا چند سال آینده به 600 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار