مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی؛

بافت‌های ناکارآمد شهری احیا می‌شود

عصر ساختمان- دومین کنفرانس صنعت ساخت کشور با حضور کشورهای خاورمیانه در راستای احیای بافت‌های ناکارآمد شهری و توسعه صنعت ساختمان سبز برگزار می‌شود.

بافت‌های ناکارآمد شهری احیا می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در نشست خبری دومین کنفرانس و نمایشگاه صنعت ساخت با بیان اینکه یکی از وظایف مهم مرکز تحقیقات فراهم آوردن زمینه برای توسعه فناوری‌ها و توسعه صنعت ساخت در کشور است گفت: این اقدامات از طریق تدوین ضوابط، آیین‌نامه‌ها و صدور گواهینامه‌های فنی برای محصولات ساختمانی انجام می‌شود.

    او افزود: برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی می‌تواند زمینه‌ساز رونق و توسعه بخش ساختمان شود و با توجه به گستردگی فعالیت مرکز تحقیقات سالانه و یا دو سالانه ما شاهد برگزاری سمینارهایی در زمینه‌های بتن، قیر و آسفالت و مهندسی ساختمان هستیم.

    شکرچی زاده گفت: یکی از مسائلی که در این بخش بسیار اهمیت دارد و به صورت کلی وضعیت صنعت ساخت را بررسی می‌کند نشست عمومی در حوزه این صنعت است و با توجه به  آن که صنعت ساخت در کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌شود وظیفه دولت در این بخش سیاست‌گذاری و تسهیل‌گری است.

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی یادآور شد: بنابراین برگزاری دومین نمایشگاه صنعت ساخت با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود و با توجه به آن که اولین کنفرانس صنعت ساختمان نتایج بسیار خوبی در این بخش داشته است بنابراین فعالان  صنعت ساخت تصمیم گرفته‌اند برای دومین بار توانمندی‌های خود را ارائه کنند.

    او اظهار کرد: موارد علمی مطرح شده یک همگرایی را ایجاد کرده و خوشبختانه شاهد ظرفیت‌سازی ارزشمندی در عرصه  صنعت ساختمان هستیم.

    شکرچی زاده اظهار کرد: از حیث نیروی انسانی و مشاورهای تخصصی طی سال‌های گذشته با محدودیت‌های بسیار زیادی مواجه بودیم بنابراین تصمیم گرفتیم از حیث بودجه عمرانی از ظرفیت‌های کشورهای خارجی استفاده کنیم.

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: باید عرصه کار در حوزه ساختمان به فراتر از مرزهای کشور ببریم و فرا منطقه‌ای نگاه کنیم به طوری که اقداماتی را در طی سال‌های گذشته در جهت صدور خدمات فنی و مهندسی انجام داده‌ایم.

    او توضیح داد: در عرصه صدور خدمات از ظرفیت‌های دیپلماسی باید استفاده کنیم به طوری که ما در سال‌های گذشته رایزنی‌هایی با کشورهای هم جوار در راستای توسعه صنعت ساخت انجام داده‌ایم و رابطه‌ای با فعالان صنعت ساخت در کشور ایجاد کرده‌ایم.

    شکرچی زاده توضیح داد: موضوعات علمی و مفیدی برای صنعت ساخت توسط متخصصان ارائه شده و در حوزه محیط زیست مصرف انرژی هم با توجه به وضعیت کنونی کشور اقداماتی را انجام داده‌ایم.

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تأکید کرد: مسئله دیگری که در صنعت ساخت به آن خواهیم پرداخت بازآفرینی  شهری و احیای بافت‌های ناکارآمد و راهکارهایی برای برون رفت از این بخش است که توسط دست‌اندرکاران و صاحب اندیشه مطرح خواهد شد.

    او گفت: این کنفرانس با استفاده از منابع بخش خصوصی و با همکاری بخش خصوصی برگزار خواهد شد و ما در این نشست راهکارهای علمی را برای برگزاری کنفرانس‌های تخصصی ارائه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار