مدیران خودروعصر اعتبار

دوران طلایی خرید مسکن فرا رسیده؟

عصر ساختمان- عضو هیات رییسه کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه در شرایط فعلی اگر قیمت مسکن همچنان ثابت بماند و افزایش نیابد سازندگان انگیزه ای برای ساخت نخواهند داشت، خاطرنشان کرد:اکنون برای خرید زمان مناسبی است و در واقع در طلایی ترین دوره برای خرید مسکن قرار داریم و شاهد هستیم که نرخ تورم بر قیمت مسکن تاثیر نداشته است.

دوران طلایی خرید مسکن فرا رسیده؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از اقتصاد آنلاین ، سید محمد مرتضوی درباره اینکه آیا افزایش  تعداد معاملات در اردیبهشت ماه سال جاری نشان از خروج بازار مسکن از رکود دارد؟ اظهار کرد: برای پایان یافتن رکود عوامل زیادی باید دست به دست بدهند تا از این وضعیت خارج شویم و شرایط بهبود یابد.

    وی به افزایش تعداد معاملات در اردیبهشت ماه اشاره و اضافه کرد:این موضوع فقط در تهران رصد شده که افزایش 8 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد اما این در حالی است که کارنامه بخش مسکن در سال 94 نیز کارنامه سیاهی است و نمی توانیم بگوییم که افزایش تعداد معاملات قدم رو به جلو بوده است.

    عضو هیات رییسه کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه در سال 94 شرایط بسیار بدی داشتیم و تعداد واحدهای فروش رفته بسیار محدود بوده است، گفت:رشد هشت درصدی نسبت به معاملات ناچیزی که در سال گذشته انجام شده نباید ما را گول بزند.

    مرتضوی با اشاره به اینکه همچنان در شرایط سختی قرار داریم، ادامه داد:بانک مسکن و سایر بانک های سرمایه گذار در بخش مسکن  تسهیلات با سود بسیار بالا پرداخت می کنند که لطمات بسیاری را به سازنده وارد می کند به علاوه در ازای پرداخت تسهیلات بخشی از منابع انبوه ساز در بانک بلوکه می شود که این امر باعث افزایش سود به بیش از 30 درصد می شود.

    وی به چالش های موجود در زمینه قوانین اشاره و تصریح کرد:مطالبات شهرداری ها برای صدور پروانه بسیار سنگین است، به علاوه قانون موجود در زمینه پیش فروش نیز محدودیت هایی را ایجاد می کند و مانعی برای جذب منابع اولیه است.

    مرتضوی تاکید کرد: مالیات ها در سال 95 برای بخش مسکن بسیار سنگین است و همه این عوامل بر ادامه رکود تاثیر خواهند داشت و اگر بخواهیم بازار به سمت رونق حرکت کند باید این موانع را برطرف کنیم.

    عضو هیات رییسه کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه در حال حاضر با بی انگیزگی در بین سازندگان روبه رو هستیم، تصریح کرد:بسیاری از سازندگان انگیزه ادامه در این شغل را ندارند زیرا قیمت تمام شده ساخت افزایش یافته و تورم بر قیمت تمام شده تاثیر گذاشته اما به قیمت فروش اضافه نشده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار