مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی:

محدودیت بودجه گریبان راه آهن ایران - عراق را گرفت

تکمیل مسیر باقی‌مانده، اعتبار می‌خواهد

عصر ساختمان:در شرایطی که بر اساس قرار‌داد منعقد شده میان ایران و عراق باید انتظار داشت در مدتی کوتاه راه‌آهن اتصالی دو کشور تکمیل شود، اما طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی در صورتِ نرسیدن منابع نمی‌توان انتظار داشت کار با سرعت بالایی پیش برود.

محدودیت بودجه گریبان راه آهن ایران - عراق را گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، در زمستان سال گذشته و در جریان سفر وزیر حمل‌ونقل عراق میان دو طرف قرار‌دادی منعقد شد تا شبکه ریلی ایران و عراق از دو مسیر جداگانه از مرز خسروی و شلمچه به یکدیگر متصل شوند.

    در جریان این قرار‌داد اصلی‌ترین مساله ساخت یک پل متحرک بر روی رود اروند بود تا به شکل همزمان امکان تردد کشتی‌ها و قطارها را فراهم آورد که ایران مسوولیت این موضوع را برعهده گرفت.

    در آن زمان اعلام شد در صورت نهایی شدن منابع اعتباری می‌توان انتظار داشت حداقل یکی از دو محور ریلی اتصالی به عراق در طول 18 ماه تکمیل شود.

    با وجود گذشت چند ماه از زمان این قرار‌داد اما به نظر می‌رسد محدودیت منابع اعتباری قدری پیگیری این کار را دشوار کرده تا جایی که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده تکمیل راه آهن عراق در 18 ماه قابل پیگیری است، اما قطعا نیاز به تامین مالی لازم دارد.

    براساس صحبت‌های آخوندی طراحی و نقشه اصلی این پروژه تکمیل شده و در صورتی که بودجه مورد نیاز اختصاص پیدا کند می‌توان انتظار داشت این طرح در زمان مدنظر تکمیل شود.

    البته همان‌طور که در صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی به آن اشاره شده دیدار اخیر معاون اول رییس جمهور از محل ساخت این طرح و تاکید جهانگیری بر لزوم پیگیری آن می‌تواند گره تکمیل این پروژه مهم را باز کند.

    با توجه سفرهای زیارتی گسترده‌ای که ایرانی‌ها در طول سال و به خصوص ایام اربعین به کربلا انجام می‌دهند، بحث استفاده از امکانات متنوع حمل‌ونقل همواره میان عراق و ایران مطرح بوده و در شرایطی که عراق زیرساخت‌های محدودی برای سفرهای هوایی دارد و جاده‌ها نیز محدود هستند، قطعا راه‌آهن می‌تواند در صورت نهایی شدن به یک انتخاب مهم برای زائران کربلا بدل شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار