مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین مطرح کرد

تهیه طرح بررسی اثرات بلندمرتبه‌سازی بر آلودگی هوا در کمیسیون ماده ۵

عصر ساختمان:مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: پیشنهاد تهیه طرح بررسی اثرات بلندمرتبه‌سازی بر آلودگی هوا در کمیسیون ماده ۵ مطرح شد.

تهیه طرح بررسی اثرات بلندمرتبه‌سازی بر آلودگی هوا در کمیسیون ماده ۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، محسن اسماعیلی، با اشاره به اینکه محیط زیست امانت و هدیه‌ای ارزشمند است که نباید با تصمیمات و برنامه‌های نادرست مورد تخریب قرار گیرد، اظهار کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین به عنوان دبیرخانه کمیسیون ماده 5 و کارگروه امور تخصصی زیربنایی و شهرسازی، تلاش برای حفاظت از محیط زیست و اعتلای آن را از اساسی‌ترین برنامه‌های خود قرار داده است.

    وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای حفظ و پاسداشت محیط زیست افزود: حفظ باغات و اراضی کشاورزی در فرایند استانی، تصویب طرح‌های توسعه و عمران و همچنین تعیین محدوده شهرها با رویکرد انقباضی و گاهاً در قالب کاهش این محدوده در همین راستا به انجام رسیده است.

    مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد: پیشنهاد تأسیس سازمان باغستان سنتی قزوین و همچنین پیشنهاد تهیه طرح ظرفیت‌سنجی این استان در تمام بخش‌ها به منظور صدور هر‌گونه مجوز کاربری در پهنه استان قزوین نیز با هدف پاسداشت محیط زیست به انجام رسیده است.

    اسماعیلی ممانعت از تجاوز صنعت به حدود اراضی کشاورزی را یکی از سیاست‌های مورد تأکید در کارگروه امور تخصصی و زیربنایی شهرسازی استان قزوین دانست و تصریح کرد: برای دستیابی به این منظور تقویت شهرک‌های صنعتی و هدایت پروژه‌هایی از این دست به سمت این شهرک‌ها و جلوگیری از پراکنده‌سازی در سطح استان قزوین در دستور کار کارگروه قرار گرفته است.

    این مسؤول یادآور شد: تهیه مطالعات زیست‌محیطی در پروژه‌های مشمول انجام مطالعات و ارائه نتایج آن در جلسات نیز همواره از جمله تأکیدات دبیرخانه بوده که با توجه به مصوبه هیأت دولت به انجام رسیده است.

    مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به ارائه گزارش‌های مختلف اداره‌کل حفاظت از محیط زیست این استان در جلسات کارگروه گفت: انتشار گازهای گلخانه‌ای یکی از این گزارشات بوده که منجر به صدور مجوز با رویکرد رعایت و توجه به مسائل زیست‌محیطی و حل مسائل گازهای گلخانه‌ای در راستای تولید انرژی شده است.

    اسماعیلی با بیان اینکه در جلسات کارگروه و کمیسیون تلاش بر این بوده که تصمیم‌گیری‌ها در سطوح مختلف بر اساس طرح‌های مصوب بالادستی از جمله طرح جامع ناحیه‌ای، طرح مجموعه شهری، آمایش استان قزوین و سایر برنامه‌های مصوب انجام شود، عنوان کرد: جلسات مشترکی نیز با کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها با موضوع بهبود کیفیت زیست‌محیطی تشکیل شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار