مدیران خودروعصر اعتبار

فروش قسطی مسکن انبوه سازان بدون وساطت بانک مسکن

عصر ساختمان:انبوه‌سازان بدون ضمانت بانک مسکن اقدام به فروش مسکن قسطی کردند.

فروش قسطی مسکن انبوه سازان بدون وساطت بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ایرج رهبر عضو هیات مدیره انبوه سازان کشور گفت: برای خروج مسکن از رکود انبوه سازان آمادگی خود را اعلام کردند تا قدرت خرید مردم برای تهیه مسکن افزایش یابد.

    برای اینکارتصمیم گرفتیم تا بخشی از مبلغ مسکن را به صورت اقساط از خریداران دریافت کنیم.

    وی ادامه داد: انبوه سازان امادگی واگذاری معادل 80 درصد از قیمت مسکن را به صورت قسطی داشتند.

    وی تصریح کرد:بانک مسکن را به خاطر تخصصی بودن انتخاب و نرخ کارمزد را نسبت به تورم بررسی کردیم.

    این انبوه ساز ادامه داد:با توجه به کاهش نرخ سود بانکی پیش بینی می کردیم تا مردم از این طرح استقبال کنند اما با اعلام کارمزد 5 درصدی بانک مسکن ، مردم استقبال نخواهند کرد.

    ایرج رهبر تصریح کرد : ‌بانک مسکن اعلام کرد که باید از بانک مرکزی استعلام کنیم و 5 درصد کارمزد بگیرند و به عنوان کارگزار فعالیت کننداما استقبال نمی شد چون 20 درصد باید خریدار بدهد که قابل قبول نبود.

    ایرج رهبر افزود : با توجه به زیاده خواهی بانک مسکن و اینکه بانک مسکن در فروش اقساطی شفاف سازی نکرده است انبوه سازان تصمیم گرفتند تعدادی از خانه های خود را بدون واسطه به فروش برسانند و با ایجاد اعتماد بین دو طرف دیگر نیازی به اعتماد سازی بانک مسکن نیست.

    وی تصریح کرد:در واگذاری های صورت گرفته انبوه سازان 45 در صد را نقد و بقیه را به صورت اقساطی دریافت کردند که از نمونه های ان می توان به اپارتمانهای در انتهای بزرگراه همت اشاره کرد.

    ایرج رهبر گفت : بانک مسکن باید شفاف سازی کند زیرا ابهام زیادی در قرارداد این بانک بین انبوه سازان وجود دارد. بانک مسکن باید بصورت کتبی شرایط را اعلام کند و خریدار برای اینکه ملکی را بخرد باید بداند که چه مبلغی باید پرداخت کند.

    عضو هیات مدیره انبوه سازان کشور اظهار داشت : بانک مسکن در یکی از قراردادها از دریافت 27 درصدی جریمه دیر کرد سخن گفته است در حالی که انبوه سازان تمایلی به ان ندارند و باید هزینه ها پایین بیاید.

    ایرج رهبر با اشاره به اینکه تغییرات چندانی در بخش ساخت و ساز صورت نگرفته است ، گفت : با توجه به شروع پرداخت وام های خرید مسکن صندوق یکم ، مردم تمایل به دریافت این وام ها نداشتند و امار ثبت نامی حدود 37 هزار نفر بوده است.

    وی تصریح کرد: اقای سیف رئیس بانک مرکزی اعلام کرده بود که بیش از 82 هزار فقره در سال وام‌های 80 میلیون تومانی نمی توانیم بدهیم و مردم حساب کردند که نمی توانند اقساط را پرداخت کنند و در مجموع 37 هزار تا ثبت نام کردند.

    ایرج رهبر افزود : یک میلیون و 500 هزار واحد نیاز مسکن در کشور است که با دریافت 100 هزار فقره وام درست نمی شود باید تولید را تقویت کنیم و هزینه تولید را پایین بیاوریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار