مدیران خودروعصر اعتبار

ناامنی، پروژه ریلی خواف-هرات را کند کرد؟

عصر ساختمان- هرات یکی از پروژه‌های مشترکی است که در حوزه راه‌آهن، بین ایران و افغانستان در حال انجام است، اما با وجود طی شدن بخش اعظمی از عملیات احداث این خط، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اعلام کرد: ناامنی در مقاطعی باعث شد تا برای ادامه کار پیمانکار مشکلات و نگرانی‌هایی به وجود بیاید اما هر طور که شده عملیات اجرایی راه‌آهن خواف-هرات را انجام می‌دهیم.

ناامنی، پروژه ریلی خواف-هرات را کند کرد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، راه‌آهن خواف-هرات یکی از  پروژه‌های ریلی بین‌المللی است که ریل‌گذاری آن از شهریور ماه 1395 آغاز شد و در چهار بلوک یا فاز تعریف شده برای آن، ایران متعهد به احداث و راه‌اندازی سه فاز و افغانستان یک فاز آن که درون مرزهای خودش بود را بر عهده گرفت.

    این پروژه مشترک بین ایران و افغانستان یک گره اصلی دارد که از وزیر راه و شهرسازی تا مسئولان این کشور همسایه به آن به عنوان مانع و گره اصلی در مسیر پیشرفت این خط ریلی به آن اذعان کرده‌اند، این مشکل نبود امنیت است، کما اینکه اردیبهشت ماه امسال هم به دلیل حادثه‌ تروریستی مین‌گذاری در مسیر راه آهن خواف - هرات منجر به شهادت و جراحت چند تن از اتباع ایرانی و افغانستانی شاغل در این پروژه شد.

    عباس خطیبی - معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور- در این باره به ایسنا گفت: اساسی ترین مسئله ای که برای انجام عملیات اجرایی خط ریلی خواف-هرات داریم ناامنی است. این مسئله را به وزارت امور خارجه هم منعکس کردیم و هم اکنون شرایط خاصی بر این پروژه حاکم است.

    وی با بیان اینکه با طرف افغانستانی‌ هم در این زمینه مذاکرلات لازم را انجام داده‌ایم افزود: افغانستان علاقه مند به ادامه این پروژه است و مسئولان این کشور دستورات ویژه ای برای تامین امنیت پیمانکار داده‌اند. با وجود مشکلات بسیار در زمینه امنیت عقب ننشستیم و همکاران ما سفری داشتند و به هرات و با مسئولان این استان جلساتی داشتند.

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: طبیعتا چنین شرایط و مشکلاتی راندامان کارمان را پایین می‌آورد. اما تا کنون پیشرفت مناسبی داشته‌ایم و ریل گذاری قطعه سوم این خط ریلی که جزو تعهدات ایران است به صورت کامل انجام شده و اخیرا حدود 5000 تراورس به این منطقه منتقل کرده‌ایم و با سختی و مشقت در حال تکمیل‌ کردن ایستگاه جونو هستیم.

    خطیبیگفت: مشکلات و نگرانی‌ها از ناامنی برای زمانی است که می‌خواهیم دستگاه‌ها و تجهیزات‌مان را برای پالاس ریزی و تکمیل این خط ریلی به خاک افغانستان ببریم و هم اکنون چنین مشکلاتی برای ما وجود دارد اما به هر شکلی شده این کار را هم انجام می‌دهیم و امیدواریم موضع ناامنی در این منطقه حل و فصل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار