مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد:

پست به پروژه هوشمندسازی شهری می پیوندد

عصر ساختمان- آذری جهرمی گفت: در حال حاضر در سازمان تنظیم مقررات برای پایش کیفیت ارتباطات از استارت‌آپ های بخش خصوصی استفاده می شود.

پست به پروژه هوشمندسازی شهری می پیوندد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند با اشاره به تفاهم نامه ای که سال گذشته با شهرداری تهران در حوزه هوشمند سازی به امضا رسید، گفت: این تفاهم نامه یکی از فعال ترین تفاهم نامه های بین سازمانی بود و شهرداری تهران در یک سال گذشته عملکرد خوبی در این حوزه داشت.

    وی با بیان به اینکه شهرداری تهران در یک سال گذشته به API دولت الکترونیکی متصل شد، افزود: با این اتصال، محدوده مکانی اعلام شده توسط شهروندان در تماس با آتش نشانی و 137 شناسایی می شود و مدت زمان حضور نیروهای امدادی کاهش یافته است.

    آذری جهرمی با اشاره به اینکه امروز ما نیازمند برنامه های هوشمند خارجی برای مسیریابی در شهر نیستیم، گفت: اپلیکیشن هایی مانند نشان و بلد با استفاده از توسعه فناوری، داده هایی قوی تر از اپراتور ها و شهرداری دارند و باید یاد بگیریم به عنوان دولت چگونه از این مجموعه ها اطلاعات بگیریم.

    وی افزود: در حال حاضر در سازمان تنظیم مقررات برای پایش کیفیت ارتباطات از استارت آپ های بخش خصوصی استفاده می شود.

    وزیر ارتباطات با بیان اینکه بزرگی به جایگاه نیست و به نوع کار و خدمتی است که انجام می شود، تصریح کرد: ما به عنوان سیاست گذار عرضه ارتباطات و فناوری اطلاعات بی نیاز نیستیم که برای ارائه خدمتی به مردم از بخش خصوصی اطلاعات دریافت کنیم.

    وی افزود: فضای استارت آپی امروز به جایی رسیده که احاطه، تخصص و تحلیل آمار قوی تری نسبت به ما دارند و باید با یک تغییر شیوه و نگرش از ظرفیت این بخش استفاده کنیم.

    آذری جهرمی با اشاره به اتصال موفق شهرداری تهران به API دولت الکترونیکی، تاکید کرد: امیدوارم شهرداری تهران نیز تا پایان سال بتواند به دستگاه هایی که قبوض کاغذی را حذف کرده اند بپیوندد.

    وی با تاکید به اینکه در حوزه مدیریت شهری هوشمند در یک سال گذشته شعار ندادیم و عمل کردیم، افزود: در این مدت از لایه زیرساخت این حوزه به لایه مشارکت بین دستگاهی رسیدیم و امسال تمرکز ما باید در مشارکت بین دستگاهی باشد چرا که مدیریت هوشمند شهری چیزی نیست که فقط کار شهرداری تهران باشد و هر دستگاهی در این فرآیند مسوولیت هایی دارد.

    وزیر ارتباطات تاکید کرد: شورای شهر باید مشوق هایی را برای تعاملات بین دستگاهی تصویب کند و شهرداری نیز به صورت فعال این موضوع را پیگیری کند.

    وی با اشاره به برنامه شهرداری تهران برای پاسخگویی یک روزه به تمام درخواست های وارده، افزود: این کار به غیر از عرصه فناوری امکانپذیر نیست.

    وزیر ارتباطات عملکرد شهرداری تهران درباره آزادسازی دیتا را خوب معرفی کرد و گفت: در این حوزه جوانان اکوسیستم خوبی را در کنار شهرداری تشیکل داده اند.

    آذری جهرمی تصریح کرد: فناوری ضمن اینکه ساختارهای کهنه را متحول می کند، این ساختارها را نیز پیشرو می کند، مانند ساختار پست که با برنامه پست پلاس که در شرکت ملی پست ایران در حال انجام است و پست با این برنامه به پروژه هوشمند سازی شهری می پیوندد.

    وی افزود: تا پایان امسال 200 موتور برقی، 50 دوچرخه برقی و 10 خودروی برقی در صورت رفع مشکل شماره گذاری با سیکل مدیریت هوشمند به چرخه ناوگان پست اضافه می‌شوند و این تحولی است که در مجموعه پست با برنامه پست پلاس پیش می‌رود.

    آذری جهرمی تصریح کرد: وزارت ارتباطات به عنوان یکی از لوکوموتیوها و کمک کنندگان شهر هوشمند با پست پلاس به هوشمند سازی شهری می پیوندد تا ثمرات آن به مردم تهران برسد.

    وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه باید برای نسل آینده، محیط زیست و کره زمین فکر و عمل کنیم، تاکید کرد: چاره نداریم که در این حوزه عمل کنیم و نمی توانیم نسبت به آینده بی توجه باشیم و همین طور که کره زمین از گذشتگان به ما رسیده است باید ما نیز به آیندگاه تحویل دهیم.

    آذری جهرمی از برنامه ای غافلگیرانه در همین حوزه خبر داد که پنج شنبه آن را اعلام می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار