مدیران خودروعصر اعتبار

کیانپور مطرح کرد:

مردم در بن‌بست گرانی اجاره و خرید مسکن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: خلاء نظارتی وزارت راه موجب شده که مالکان قیمت اجاره مسکن را بر اساس سلیقه خود و وضعیت اقتصادی کشور تعیین کنند، از این رو با این روند قطعا باید شاهد افزایش چشمگیر قیمت اجاره در کشور باشیم.

مردم در بن‌بست گرانی اجاره و خرید مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد افزایش از افسارگسیخته قیمت اجاره مسکن در کشور به ویژه در کلانشهرها، گفت: متأسفانه شاهد افزایش بیش از 30 درصدی نرخ اجاره مسکن در کلانشهرها به ویژه تهران هستیم و این مسئله مشکلات بسیاری را برای خانوارها ایجاد کرده است.

    دولت و وزارت راه و شهرسازی معتقدند که نمی توان به سیاست های دستوری بازار مسکن را کنترل کرد و قیمت ها باید بر اساس نظم طبیعی بازار تعیین شوند، اما متأسفانه استراتژی وزارتخانه موجب آشفتگی و تلاطم در بازار شده است
    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت و وزارت راه و شهرسازی معتقدند که نمی توان به سیاست های دستوری بازار مسکن را کنترل کرد و قیمت ها باید بر اساس نظم طبیعی بازار تعیین شوند، اما متأسفانه استراتژی وزارتخانه موجب آشفتگی و تلاطم در بازار شده است.

    خلاء نظارتی وزارت راه موجب تعیین سلیقه ای قیمت اجاره مسکن شده است

    وی گفت: خلاء نظارتی وزارت راه و شهرسازی موجب شده که مالکان قیمت اجاره مسکن را بر اساس سلیقه خود و وضعیت اقتصادی کشور تعیین کنند، از این رو با این روند قطعا باید شاهد افزایش چشمگیر قیمت اجاره در کشور باشیم.

    مردم در بن بست گرانی اجاره و خرید مسکن؛ خانواده‌ها هیچ راهی برای تأمین مسکن ندارند

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در شرایط کنونی مردم هیچ راهی برای تأمین مسکن خود ندارند، از یک طرف قیمت خرید مسکن بیش از 120 درصد افزایش پیدا کرده و بخش عمده ای از خانوارها توان خرید ندارند و از طرف دیگر مستأجران نیز نمی توانند از پس پرداخته اجاره بها بر بیایند.

    بهترین راه کار برای مدیریت بازار اجاره مسکن، اعمال مالیات های کنترلی است

    کیانپور ادامه داد: به نظر من بهترین راه کار برای مدیریت بازار اجاره مسکن، اعمال مالیات های کنترلی است، به این معنا که اگر مالکی قیمت اعلامی برای اجاره را بالا ببرد، طبق فرمول خاصی، مالیات پرداخت کند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: اعمال مالیات کنترلی موجب می شود که مالکان دیگر به سمت افزایش غیرمنطقی اجاره مسکن نروند و عملا یک روند تعادلی برای افزایش قیمت ها صورت خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار