مدیران خودروعصر اعتبار

اقشار کم‌درآمد نمی‌توانند متقاضی طرح ملی مسکن باشند

عصر ساختمان-عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از طرح اقدام ملی مسکن در گیلان استقبال می‌کنند اما این استقبال‌کنندگان جمعیت مورد هدف ضعیف جامعه نیست، گفت: ۸۰ درصد کسانیکه در گیلان از طرح اقدام ملی مسکن استقبال می‌کنند متقاضیان ضعیف استان نخواهند بود.

اقشار کم‌درآمد نمی‌توانند متقاضی طرح ملی مسکن باشند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، حسن خسته بند  در رشت با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی مسکن در استان گیلان از 23 آذرماه امسال اظهار کرد: تمام ظرفیت‌های لازم برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در راه و شهرسازی گیلان وجود دارد.

    وی با بیان اینکه تمام دهک‌های اقتصادی جامعه در طرح اقدام ملی مسکن دیده‌شده‌اند، افزود: اجرای این طرح باید به‌گونه‌ای باشد که شرایط در نظر گرفته‌شده در آن نظیر تسهیلات، قابلیت بازپرداخت داشته باشند.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن، پیش‌پرداخت‌ها و بازپرداخت تسهیلات برای قشرهای پایین ممکن است، افزود: زوج‌های جوان و یا افرادی که درآمدهای ماهیانه پایینی دارند قادر به بازپرداخت تسهیلات در کنار پیش‌پرداخت تعیین‌شده نیستند.

    نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن برای دهک‌های متوسط به بالا مناسب است، خاطرنشان کرد: یقیناً با توجه به وضعیت نامناسب مسکن در گیلان، متقاضیان از این طرح در استان استقبال می‌کنند.

    خسته بند با تأکید بر اینکه باید طرحی در کشور در دستور کار قرار بگیرد که تمامی افراد جامعه ازجمله مستضعفان از آن برخوردار شوند، تصریح کرد: در حال حاضر در کشور کسی نیست که متأهل باشد و به صندوق‌ها و بانک‌های کشور بدهکار نباشد و در این وضعیت باید کسانی که حقوق حداقلی را در شرایط تنگ معیشتی کنونی دریافت می‌کنند، بتوانند از طرح‌ها و تسهیلات دولت بهره‌مند شوند.

    وی با اشاره به عائله‌مند بودن متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن گفت: من فکر نمی‌کنم کارمند  20 تا 25 ساله علاوه بر جواب‌گو بودن مخارج سنگین زندگی، بتواند، هم پیش‌پرداخت بپردازد و هم بتواند قسط پرداخت کند، درنتیجه این طرح نمی‌تواند برای افراد متوسط و پایین جامعه اجرایی شود.

    عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه مردم از طرح اقدام ملی مسکن در گیلان استقبال می‌کنند اما این استقبال‌کنندگان جمعیت مورد هدف ضعیف جامعه نیست، خاطرنشان کرد: 80 درصد کسانیکه در گیلان از طرح اقدام ملی مسکن استقبال می‌کنند متقاضیان ضعیف استان نخواهند بود، هرچند اگر باشند باید ریسک بزرگی را بپذیرند و یا اینکه با حمایت خانواده‌های خود صاحب‌خانه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار