مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

طرح اقدام ملی مسکن، زمینه‌ساز ایجاد اشتغال درکشور خواهد شد

عصر ساختمان- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح اقدام ملی مسکن، علاوه بر کمک به تولید مسکن و رونق این بازار، زمینه‌ساز ایجاد اشتغال در کشور نیز خواهد شد.

طرح اقدام ملی مسکن، زمینه‌ساز ایجاد اشتغال درکشور خواهد شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مهدی عبوری، پنجشنبه در آیین معارفه مدیر کل راه و شهرسازی فارس در شیراز افزود: همانند دیگر استان‌های کشور این طرح در استان فارس نیز اجرا خواهد شد که سهم این استان در مجموع 48 هزار واحد است که زمینه اشتغال 126 هزار نفر را فراهم خواهد کرد.
    او ادامه داد: حدود 25 هزار واحد سهم شهرهای جدید فارس از جمله شهر صدرا و 23 هزار واحد نیز سهم اداره کل راه و شهرسازی این استان خواهد بود.
    کمبود اعتبار مانع اصلی اجرا و اتمام پروژه‌های حوزه راه است

    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی همچنین، کمبود اعتبار را مانع اصلی اجرا و اتمام پروژه‌های حوزه راه در کشور دانست و افزود: پروژه‌های متععد، بودجه مشخص و اندک و تزریق قطره‌چکانی سبب شده که پروژه‌ها در موعد مقرر به اتمام نرسد.
    عبوری، آزادراه شیراز – اصفهان را مهمترین پروژه‌ راهسازی این استان برشمرد و گفت: ما نیز تمایل داریم که این طرح به سرعت به انجام برسد، چرا که با اتمام این پروژه بزرگ به توسعه گردشگری استان کمک خواهد شد اما در این زمینه با مشکلات و موانعی هم مواجه هستیم.
    او اظهار داشت: از نمایندگان مجلس تقاضا داریم که از محل صرفه‌جویی سوخت و افزایش قیمت حامل‌های انرژی در توسعه حمل و نقل و احداث شبکه ریلی به ما کمک ویژه کنند.
    عبوری اضافه کرد: بر اساس اسناد بالادستی و سند توسعه فارس، گردشگری به عنوان یک قطب مهم و اثرگذار باید مورد توجه قرار گیرد و وزارت راه و شهرسازی به عنوان وزارت زیربنایی مکلف به تامین زیرساخت‌ها برای رسیدن به نقطه هدف در صنعت گردشگری این استان است.

    علت الحاق راه‌های روستایی به زیرمجموعه راهداری
    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، در مورد علت الحاق راه‌های روستایی به زیرمجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم گفت: یکی از دلایل انجام این کار کمبود اعتبار و نقدینگی در کشور بوده است.
    عبوری افزود: ما در اداره‌های کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در کشور غریب به 10 هزار دستگاه انواع ماشین آلات سنگین راه‌سازی داریم که این ماشین آلات با نیروی انسانی تامین شده و کارگاه‌های مناسب فقط برای 2 تا سه ماه در سال به کار گرفته می‌شدند.
    وی ادامه داد: سیاست وزیر راه و شهرسازی بر این بود که ما از این ماشین آلات و نیروی انسانی مجرب برای ایامی غیر از آن 2 یا سه ماه و برای بهسازی و احداث راه‌های روستایی نیز استفاده کنیم.
    این مقام مسوول بیان کرد: بر همین اساس برای سال‌های 98 و 99 در قالب طرح اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی که موسوم به "ابرار" است احداث و بهسازی حدود پنج هزار و 500 کیلومتر راه روستایی در کشور در دستور کار سازمان حمل و نقل و راهداری قرار گرفته است.

    لزوم توجه به بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه‌نشین فارس
    عبوری، در بخش دیگری از سخنان خود از دیگر اولویت‌های استان فارس را توجه ویژه به بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه نشین دانست و از مدیر کل راه و شهرسازی فارس خواست که با هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر با شهرداری و شوراهای اسلامی شهرهای استان به ویژه کلانشهر شیراز زیر نظر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، این مناطق را مورد توجه قرار دهند.

    30 درصد پست‌های مدیریتی راه و شهرسازی فارس در اختیار بانوان قرار گیرد
    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، همچنین از مدیر کل جدید راه و شهرسازی فارس خواست که در واگذاری پست‌های مدیریتی و کارشناسی، بر اساس تاکید دولت و تاکید وزیر راه و شهرسازی تا سقف 30 درصد پست‌های مدیریتی را به بانوان واگذار کند.
    عبوری افزود: همچنین نیروهای جوان، متخصص و با انگیزه این مجموعه نیز شناسایی تا برای سال‌های پیش رو برای واگذاری و قبول پست‌های مدیریتی به آنها آماده شوند.
    در این آیین، جعفر زاهدی دره شوری به عنوان مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس معرفی و از خدمات فیروز تکاور مدیرکل پییشین و فرزاد جمشیدی سرپرست سابق این اداره کل تجلیل شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو