مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین جزئیات از واگذاری واحد‌های طرح اقدام ملی در پردیس

عصر ساختمان-مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: ۳۷ هزار واحد مسکن مهر در پردیس باقی مانده که تا سال آینده بخش عمده‌ای از آن‌ها به اتمام می‌رسد.

آخرین جزئیات از واگذاری واحد‌های طرح اقدام ملی در پردیس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه آماده سازی شهر پردیس یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که برای طرح اقدام ملی مسکن در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت:‌ طبق تأکیدات وزیر راه و شهرسازی برای ساخت واحدهای مسکونی جدید جهت تکمیل طرح اقدام ملی مسکن باید محوطه‌سازی و آماده سازی این واحدها صورت می‌گرفت در نتیجه پیش از اجرای آن اقدامات لازم جهت ساخت آنها در دستور کار قرار گرفت.

    مدیر عامل شرکت عمران  شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه واگذاری اراضی و همچنین راه‌اندازی تعاونی‌های مسکن از جمله شرایط طرح اقدام ملی به شمار می‌رفت، گفت: برای ساخت این واحدها تعداد محدودی ثبت‌نام انجام می‌شود اما مابقی واحدها در قالب تأمین زمین و همچنین تعاونی‌ها ساخته می‌شود.

    هدایت با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای واگذاری 19 هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن صورت گرفته است، گفت: تاکنون عملیات آماده سازی 13 هزار واحد از این تعداد انجام شده است.

    او درباره آخرین وضعیت واحدهای  مسکن مهر در پردیس هم، گفت:‌ از 20 هزار واحد مسکن مهری که آماده شده است، 10 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده و مابقی هم در آینده نزدیک با حضور مسئولان و مدیران مسکنی کشور افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

    مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه 20 هزار واحد مسکن مهر در فاز‌های  5،8، 9جدید و 9 قدیم به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با استفاده از پیمانکاران متخصص و با سابقه خوب سعی کرده‌ایم سرعت تکمیل و بهره‌برداری از واحد‌های مسکن مهر را افزایش دهیم.
     

    هدایت با بیان اینکه عرصه بیش از 14 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شده است، گفت: با ساماندهی واگذاری عرصه‌های دلالان و سوداگران را در بخش خرید و فروش عرصه کوتاه کرده‌ایم و هم‌اکنون متقاضیان می‌توانند با خیال راحت عرصه‌های واحدهای مسکونی خود را تحویل بگیرند.

    واگذاری عرصه های مسکن مهر تنها امسال فرصت دارد
    او یادآور شد: امسال به دلیل بودجه‌ای که در این بخش در نظر گرفته بودند، واگذاری‌های عرصه انجام می‌شود بنابراین ممکن است در سال آینده طرحی برای واگذاری عرصه‌ها وجود نداشته باشد.

    مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اظهار کرد: تا کنون بیش از 35 هزار نفر متقاضی برای واگذاری عرصه مراجعه کردند و از این تعداد 10 هزار نفر عرصه‌های خود را تحویل گرفته‌اند.

    او با اشاره به اینکه تمامی قیمت های مربوط به عرصه واحدهای مسکن مهر توسط کارشناسان قوه قضائیه قیمت گذاری می شود، گفت: متقاضیانی که تمایل به دریافت عرصه دارند می توانند به شرکت عمران مراجعه کنند.

    مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه امسال تنها ظرفیت واگذاری عرصه برای متقاضیان فراهم شده است، گفت: احتمال دارد در سال آینده چنین طرحی در قانون بودجه وجود نداشته باشد بنابراین متقاضیان باید از این فرصت استفاده کنند.

    او توضیح داد : در فاز 11 قیمت کارشناسی شده برای واگذاری عرصه 19 تا 25 میلیون تومان، در فاز هشت 30 تا 35 میلیون تومان و در فاز‌های دیگر 20 تا 25 میلیون تومان کارشناسی شده است.

    تحویل 10 هزار واحد مسکن  مهر در پردیس در آینده نزدیک
    هدایت با اشاره به اینکه تعداد واحدهای هدفگذاری شده برای مسکن مهر در شهر پردیس 82 هزار واحد بوده است، گفت: از این تعداد ساخت 45 هزار واحد مسکن مهر در این شهر به اتمام رسیده و تنها 37 هزار واحد مسکن مهر  باقی مانده است.

    او  یادآور شد: تا 2 ماه آینده 10 هزار واحد مسکن مهر در پردیس به بهره‌برداری می‌رسد و 27 هزار واحدی که باقی مانده است، با توجه به پیشرفت‌های فیزیکی خوبی که داشته است امیدواریم تا سال آینده به اتمام برسد.

    هدایت درباره آخرین وضعیت متروی شهر پردیس هم گفت: نقشه‌های اجرایی این خط مترو به اتمام رسیده و در حال تهیه مراحل نهایی و اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود و 8 کیلومتر ابتدایی ساخت این مترو کلید می‌خورد.

    مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه بسیاری از حمل ونقل و همچنین جابجایی مصالح ساختمانی از طریق گازوئیل انجام می‌شود، بنابراین بهانه‌ای برای افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر وجود ندارد، گفت: پیمانکاران تا به امروز چندین بار درخواست‌هایی برای افزایش قیمت ساخت واحدهای مسکن مهر ارائه کرده بودند که با مخالفت شدید آن رو به رو شده‌اند.

    او تأکید کرد: به دلیل اینکه بسیاری از اقدامات مراحلی برای ساخت پروژه‌ها از طریق گازوئیل انجام می‌شود بنابراین بهانه‌ای برای گران کردن ساخت پروژه‌ها وجود ندارد.

    هدایت توضیح داد: در حال آماده سازی برای تکمیل  خدمات روبنایی و زیر بنایی هستیم که البته در این بخش باید تمامی دستگاه ها از جمله  وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت آموزش پرورش داشته باشند.

    گفتنی است مشکلی  که در حوزه مسکن همچنان  بسیاری از  متقاضیان رو‌به‌رو هستند نبود خدمات روبنایی و زیربنایی است؛ به طوری که در بسیاری از شهر‌ها از جمله پردیس، متقاضیان با کمبود خدمات روبنایی و زیربنایی مانند آب، فاضلاب و گاز مواجه هستند و همین موضوع باعث شده که واحد‌های ساخته شده بعد از گذشت چندین سال نتوانند در این واحد‌ها ساکن شوند.

    به گفته وزیر راه و شهرسازی پرونده مسکن مهر در تمامی شهر‌های کشور تابستان 99 بسته می‌شود که البته واحد‌هایی که مشکل قضایی و حقوقی دارند مستثنی خواهند شد چرا که پیگیری پرونده این واحد‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی نیست و وزارت تعاون باید هرچه سریعتر مشکل تعاونی‌ها مسکن مهر را برطرف کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار