مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تهران:

طراحی کانال‌های تهران برای بازگشت سیل در دوره ۵۰ ساله هزینه‌زا است

عصر ساختمان- صدر اعظم نوری گفت: طراحی کانال‌ها و مسیل‌های شهر تهران با توجه به بازگشت سیل در یک دوره ۲۵ ساله صورت گرفته است.

طراحی کانال‌های تهران برای بازگشت سیل در دوره ۵۰ ساله هزینه‌زا است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ظرفیت‌های عمرانی شهرداری تهران برای واکنش مناسب در برابر بارندگی‌های فصل سرما مناسب است یا نه گفت: شهر تهران دارای کیلومتر‌ها نهر و مسیل و کانال است که همه این‌ها بر اساس شرایط اقلیمی تهران و تعاریفی خاص طراحی شده‌اند.

    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طراحی کانال‌ها و مسیل‌های شهر تهران با توجه به بازگشت سیل در یک دوره 25 ساله صورت گرفته، گفت: در این پروسه اگر یک زمانی بارندگی نامتعارف و بیش از حجم معمولی رخ دهد، امکان اینکه سبب ایجاد سیل شود وجود دارد. ولی تمهیدات معاونت عمرانی و خدمات شهری می تواند این مشکلات را به حداقل برساند.

    او با بیان اینکه در حال حاضر نیاز به تعریض و افزایش کانال‌ها نیست، گفت: کانال‌های آب شهر تهران برای یک دوره 25 ساله طراحی شده است که البته برخی می‌گویند باید متناسب با دوره 50 ساله طراحی شود که عملا این دوره خیلی هزینه زا است و برای چنین زمانی حتما باید تنوع طراحی‌ها متفاوت شود و هزینه‌های زیادی هم تحمیل شود. ضمن اینکه این کار ضرورتی ندارد و لذا وضعیت کنونی بر اساس دوره بازگشت 25 ساله جواب می‌دهد.

    او با اشاره به اینکه حوزه خدمات شهری از اواخر تابستان شروع به لایروبی گسترده می‌کند، گفت: بر این اساس دستورالعمل‌هایی را به مناطق ابلاغ می‌کند که آن‌ها موظف هستند همه مسیر‌ها را لایروبی و موانع را رفع کنند که این کار می‌تواند به روان سازی آب در هنگام بارندگی شدید کمک کند.

    عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: معاونت عمرانی شهرداری تهران به صورت جدی به حوزه مربوط به خود ورود کرده که به عنوان مثال در مسیری که از بزرگراه امام علی به خیابان پیروزی می‌رسد، چون از قبل در آن آشغالگیر تعبیه نشده بود و موجب انسداد مسیر آب می‌شد در این کانال اقدام به تعبیه آشغالگیر کرده است تا درآینده مشکلی پیش نیاید.

    صدراعظم نوری افزود: در برخی از اماکن هم که نیاز به اصلاح هندسی داشت اقدامات لازم انجام شده تا اگر شاهد بارش سنگین بودیم خسارتی مانند شیراز به تهران تحمیل نشود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار