مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات شرایط دریافت وام مسکن فرهنگیان

عصر ساختمان- مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط و میزان وام در نظر گرفته شده ویژه فرهنگیان مشمول طرح مسکن توضیح داد.

جزئیات شرایط دریافت وام مسکن فرهنگیان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تهران نیوز، گودرز کریمی‌فر  درباره شرایط در نظر گرفته شده برای دریافت وام مسکن فرهنگیان اظهار کرد: علاوه بر تسهیلات اولیه‌ای که در تفاهم‌نامه میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی برای تامین 170 هزار واحد مسکونی از طریق بانک‌های تخصصی، پیش بینی شده است؛ وزارت آموزش و پرورش در راستای حمایت از فرهنگیان، مبنی بر تسریع و تسهیل بخشی به فرایند مشارکت همکاران فرهنگی، وام‌های ثانویه حمایتی را در نظر گرفته است.

    وی ادامه داد: این وام‌ها در قالب سه نوع تسهیلات کم بهره در سر فصل‌های مرابحه و خرید کالا تا سقف 50 میلیون تومان برای تمام فرهنگیان واجد شرایط، با بازپرداخت 60 ماهه و همچنین تسهیلات احداث مسکن را تا سقف 100 تومان برای فرهنگیان کلانشهر تهران و 160 میلیون تومان برای زوجین فرهنگی شهر تهران پیش بینی شده است.

    کریمی‌فر بیان کرد: تسهیلات پیش بینی شده در سر فصل احداث مسکن، برای فرهنگیان مراکز استان‌ها و شهر‌های بالاتر از 200 هزار جمعیت، 80 میلیون تومان بوده که این رقم برای زوجین فرهنگی در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای 200 هزار جمعیت، تا 120 میلیون تومان قابل پرداخت است، ضمن اینکه فرهنگیان سایر شهر‌های کشور می‌توانند برای احداث مسکن تا سقف 60 میلیون تومان وام دریافت کنند که این رقم برای زوجین فرهنگی در سرفصل احداث تا 100 میلیون تومان قابل پرداخت خواهد بود.

    مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به طور جدی پیگیر تامین 170 هزار واحد مسکونی برابر تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی بوده است، اظهار کرد: البته مشارکت فرهنگیان متقاضی و واجد شرایط، می‌تواند فضای دستیابی به اهداف تفاهم نامه را در مدت زمان تعریف شده، تسریع کند.

    وی افزود: تسهیلات ثانویه حمایتی برای خرید مسکن فرهنگیان واجد شرایط، در شهر تهران 60 میلیون تومان و در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای 200 هزار جمعیت، 50 میلیون تومان و در سایر شهر‌ها 40 میلیون تومان با باز پرداخت 120 ماهه و کارمزد 12 درصد است.

    کریمی‌فر تاکید کرد: مهلت ثبت نام در طرح مسکن فرهنگیان هم تا 23 آذر خواهد بود و افرادی که نام‌نویسی کردند در این مهلت مقرر امکان ویرایش اطلاعات خود را دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار