مدیران خودروعصر اعتبار

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

یک سوم حوادث کار در ساخت و ساز‌های ساختمان‌ها رخ می‌دهد

عصر ساختمان- شاکرمی گفت: بیش از یک سوم حوادث ناشی از کار در حوزه ساخت و ساز‌ها رخ می‌دهد.

یک سوم حوادث کار در ساخت و ساز‌های ساختمان‌ها رخ می‌دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش رونق تولید ملی در حوزه تجهیزات آتش نشانی گفت: امروز بیش از یک سوم حوادث ناشی از کار در حوزه ساخت و ساز‌ها رخ می‌دهد و 17 درصد از این حوادث منجر به فوت می‌شود، به همین منظور باید شهرداری به عنوان صادر کننده پروانه‌های ساخت در اجرای ایمنی یک اقدام اساسی انجام دهد، زیرا زمان صدور پروانه یکی از گلوگاه‌های ایمنی است.

    وی افزود: متأسفانه در زمان ساخت و ساز از پیمانکاران ناکارآمد استفاده می‌شود و مسئله تأسف بار‌تر این است که همین پیمانکاران کار خود را به پیمانکاران دیگر و بعضا کارگران می‌سپارند.

    شاکرمی گفت: ناظران ساختمان باید ایمنی لازم در زمان ساخت و ساز را ایجاد کنند.

    معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در بسیاری از ساخت و ساز‌ها، گودبرداری‌ها ایمن سازی نمی‌شود و ریزش این گود‌ها منجر به فوت افرادی می‌شود که لازم است شهرداری در این زمینه سختگیری بیشتری داشته باشد.

    شاکرمی گفت: تنها موردی که نمی‌توان از آن گذشت کرد، توجه به پیشگیری از وقوع حوادث است.

    وی با اشاره به ایمنی بازار تهران گفت: امروز بازار تهران یکی از محل‌های پر ریسک و مخاطره آمیز در تهران است، زیرا هر روز حدود یک میلیون نفر در آن حضور دارند و کالا‌ها به صورت ناایمن انباشته شده است که اگر حادثه‌ای رخ دهد نباید انتظار داشته باشیم آتش نشان‌ها کاری انجام دهند.

    معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امروز در خیان منوچهری و بازار تهران بسیاری از منازل مسکونی به واحد‌های صنعتی تبدیل شدند و شهرداری باید برای ایمن سازی بازار تهران، نسبت به تعطیل کردن واحد‌های مسکونی که به مراکز تولید تبدیل شده‌اند، اقدام کند.

    شاکرمی گفت: امروز بیش از 200 مرکز تجاری پر خطر در تهران وجود دارد و ما به عنوان وزارت کار خواستار تعطیلی 40 واحد تجاری ناایمن شدیم.

    معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سیستم پر خطر برق در بازار احتمال آتش سوزی را در این محل بسیار افزایش داده است.

    شاکرمی گفت: امروز بحث ایمنی چه در محیط کار و چه در منازل مسکونی و مراکز تجاری مهم است.

    وی افزود: در تهران ساختمان‌های مسکونی و تجاری احداث شده‌اند که در زمان حوادث امدادرسانی به آن‌ها غیر ممکن است.

    معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق ماده 87 شهرداری‌ها هر فردی که بخواهد ساختمانی تجاری احداث کند، باید از وزارت کار تأیید ایمنی دریافت کند که متأسفانه این قانون اجرا نمی‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار