مدیران خودروعصر اعتبار

تولید۹۰ درصد تجهیزات آتش نشانی درکشور

عصر ساختمان-مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه ایجاد رشته‌ای تحت عنوان مهندسی تجهیزات ایمنی و آتش نشانی ضروری است، گفت: بالغ بر ۹۰ درصد تجهیزات مورد استفاده در کشور تولید می‌شود.

تولید۹۰ درصد تجهیزات آتش نشانی درکشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، مهدی داوری در همایش رونق تولید ملی در تجهیزات آتش نشانی اظهار کرد: موضوع ایمنی ساختمان ها طی سال‌های گذشته تفاوت‌های ویژه‌ای را پیدا کرده است زیرا ساختمان هایی هم اکنون ایجاد شده که در حوزه‌های مختلف از جمله تجاری، اداری و فرهنگی و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد که این امر توجه ویژه‌ای را در زمینه تجهیزات و ایمنی می‌طلبد.

    وی با بیان اینکه در سال ٨۰ به دنبال ابلاغ مبحث سوم مقررات ملی ساختمان، رویکرد مردم به سمت تأمین تجهیزات ایمنی ساختمان پیش رفت، گفت: اگرچه بخش مهمی از توجه مردم به این سمت جلب شد اما قیمت تمام شده برای این تجهیزات مانع از این شد که مردم بتوانند از این تجهیزات استفاده کنند در واقع کمبود یا واردات کالاهای بی‌کیفیت باعث می شد شهروندان تمایل زیادی از طرف خودشان برای استفاده از تجهیزات ایمنی در ساختمان ها نشان ندهند.

    داوری با بیان اینکه خوشبختانه صنعتگران ما در این زمینه به سمت تولید کالاهای باکیفیت تر و با قیمت ارزان‌تر رفتند گفت: همچنین در این راستا سازمان ملی استاندارد و مرکز تحقیقات مسکن ورود پیدا کرد و سازمان آتش‌نشانی شهر تهران توانست همکاری خوبی با بخش‌های مختلف داشته باشد.

    مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران ضمن تشکر از شورای شهر به منظور تصویب مصوباتی در زمینه ارتقاء استفاده از تجهیزات در ساختمان‌ها ادامه داد: شورای شهر تهران با تصویب مصوبه توسعه و بهبود خدمات ایمنی شهر تهران توانست زمینه خوبی را برای همکاری آتش نشانی با تولیدکنندگان داخلی فراهم کند.

    داوری با بیان اینکه هنوز با نقطه آرمانی در این زمینه فاصله داریم، گفت: امروز بالغ بر 90 درصد تجهیزات مورد استفاده در کشور تولید می‌شود به جز پمپ تأمین فشار که البته اخبار حاکی از آن است که آنها هم در دست تولید است.

    وی ورود دانشگاه ها در این زمینه را ضروری دانست و تصریح کرد: به نظر من ایجاد رشته‌های تحت عنوان مهندسی تجهیزات ایمنی و آتش نشانی  می‌تواند تحول بزرگی را در این راستا به وجود آورد، همانطور که رشته مهندسی پزشکی توانست زمینه ساز اتفاقات خوب باشد. پس ورود دانشگاه ها به این موضوع لازم به نظر می آید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار