مدیران خودروعصر اعتبار

۱۳۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده احداث می‌شود

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: احداث ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده از تعهدات این شرکت در سالجاری است و در این مرحله حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی به بانک‌ها معرفی شده است.

۱۳۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده احداث می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، مهدی عبوری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: براساس اشل تعیین شده از سوی دفتر اقتصاد مسکن در وزارت راه و شهرسازی در خصوص اشتغال ایجاد شده در تولید مسکن متوسط 100 متر ناخالص در هر واحد مسکونی 1.7 نفر اشتغال به وجود می آورد.

    وی بیان کرد: در راستای باسازی بافت‌های ناکارآمد بسته‌های تشویقی از جمله پرداخت 50 درصد هزینه صدور پروانه از سوی دولت و در بعضی از شهرها خلاقیتی از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری‌ها انجام شده که 50 درصد مابقی را نیز تخفیف می‌دهند.

    عبوری اضافه کرد: براین اساس پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده برای افراد 100 درصد رایگان است.

    وی ادامه داد: همچنین در زمان حاضر 50 میلیون تومان تسهیلات با سود 9 درصد دوران مشارکت و 50 میلیون تومان با 18 درصد از سوی ادرات کل راه  وشهرسازی استان‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در کشور 140 هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که براساس آخرین سرشماری سال 97 پنج میلیون و 700 هزار واحد در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه نشین کشور شناسایی شدند.

    عبوری اظهار کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه موظف هستیم در مدت 10 سال 2هزار و 700 محله ناکارآمد را با حمایت دستگاه‌های اجرایی در قالب ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران ساماندهی کنیم.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: ساماندهی حاشیه‌نشینی، اولویت نخست این شرکت است و تلاش می‌شود با کمک کارشناسان و مدیران، برنامه‌های مدون این شرکت به سرانجام برسد.

    وی ادامه داد: حاشیه‌نشینی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت است و امروز از مهم‌ترین ماموریت شرکت بازآفرینی شهری ایران به شمار می‌رود و تلاش می‌شود طرح‌های شرکت بازآفرینی شهری با شتاب بیشتری دنبال شود.

    عبوری گفت: در استان بوشهر 12 طرح بازآفرینی با 15 میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست و امروز از بخش‌هایی از پروژه‌های دلوار، اهرم، خورموج و بوشهر بازدید کردیم و انتظار می‌رود پس از پایان یافتن این پروژه‌ها، طرح‌های جدیدی با هماهنگی استان آغاز شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو