مدیران خودروعصر اعتبار

نمای ساختمان ها نشاندهنده تاریخ و هویت یک شهر است

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۲۰ گفت: نمای ساختمان ها نشاندهنده تاریخ و هویت یک شهر است.

نمای ساختمان ها نشاندهنده تاریخ و هویت یک شهر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از آریا، فرهاد افشار در همایش، کارگاه و نمایشگاه نما در راستای کمپین «نما، هویت شهر ما»، گفت: آسیب های روانی حاصل از ناهنجاری در نماهای شهری موجب شد تا علاوه بر نوسازی ساختمانها، زیباشناسی فضاها و نماهای شهری نیز مورد توجه قرار گیرد.

    وی اظهار داشت: توجه به نمای ساختمان ها در شهرهای بزرگ بسیار حائز اهمیت است زیرا نمای یک ساختمان علاوه بر بیان تاریخ و هویت شهر، در زیبا نشان دادن یک محله و شهر تاثیر غیرقابل انکاری دارد.
    وی با بیان اینکه متاسفانه در طول دهه های گذشته عرصه ساخت و ساز دچار ناهنجاری و بی هویتی شد افزود: ایجاد کمیته های نما از سوی مدیریت شهری تهران در راستای لزوم توجه به طراحی هماهنگ نما و جداره ها و ایجاد وحدت رویه مورد تاکید است.
    وی به برخی ساختارهای خیابان های قدیمی تهران از جمله لاله زار و ناصر خسرو اشاره کرد و گفت: متاسفانه تغییر ساختار این معابر بدون توجه به فضای کالبدی گذشته و هیچ زیرساختی اجرا و موجب بروز آسیب به بدنه شهر شده که تغییر و اصلاح آن مستلزم صرف هزینه های بالائی است.
    افشار با اشاره به رویکرد جدید مدیریت شهری تهران و تغییر رویکرد از خودرو محوری به انسان محوری گفت: خوشبختانه طرح خیابان کامل در منطقه 20 برای نخستین بار در شهر تهران با هدف انسان محور شدن معابر و استفاده از مدهای پاک حمل و نقل اجرا شد که البته اجرای اینگونه طرحهای جدید و نو، نیاز به عزم جدی و تعامل بین سازمانی دارد.
    وی با بیان اینکه نمای هر ساختمان نشاندهنده هویت شهر و حق عمومی شهروندان است افزود: برپایی کمپین هایی از این دست با هدف آشنایی بیشتر طراحان و سازندگان با اهداف کمیته نما ضروری و الزامی است.
    افشار تصریح کرد: اثربخشی نمای شهری به عنوان یک کمپین از سال گذشته اجرا شده و امید است به عنوان یک فعالیت جدید که نیاز به اصلاحات دارد به درستی و طبق ضوابط اجرا شود.
    شهردار منطقه 20 بیان کرد: امید است در منطقه 20 نیز با تحقق شعار «ری شهری ایرانی اسلامی پیشرو» در اجرای این طرح پیشگام و  شاهد افزایش حس تعلق و  مشارکت مردمی باشیم.
    مهدی صالحی، مدیر کل معماری و ساختمان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران نیز منطبق نمودن طراحی های صورت گرفته با هویت ایرانی اسلامی را از اهداف اصلی برپایی کمیته نما عنوان کرد و گفت : با برگزاری این هم اندیشی ها، دست اندرکاران امکان مشارکت در سیاست گذاری را داشته و برای کاهش آشفتگی در نمای ساختمان های شهر تهران گام های موثری برخواهند داشت .
    این گزارش حاکی است کارگاه تخصصی «آسیب شناسی نماهای شهر تهران» توسط دکتر علی علایی مدیرگروه معماری دانشگاه شهید بهشتی ارائه شد و در ادامه نیز از تعدادی از طراحان و سازندگان منتخب با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد و به شرکت کنندگان گواهی شرکت در کارگاه تخصصی نما اهدا شد.
    در پایان این همایش شهردار منطقه 20 و مدعوین از نمایشگاه برپا شده با موضوع معرفی مصالح جدید در عرصه ساختمان بازدید کردند.
    گفتنی است همایش، نمایشگاه ها و کارگاه آموزشی «نما» هر چهارشنبه در یکی از مناطق 22گانه شهرداری تهران برگزار می شود و این بار این جلسه با حضور اعضای شورای شهر، مدیران شهری، معماران، طراحان و سازندگان در ساختمان شهرداری منطقه 20 برگزار شد.
    کارگاه و نمایشگاه نما در راستای کمپین «نما، هویت شهر ما» با حضور محمد سالاری، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران،حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات، فرهاد افشار شهردار منطقه 20، مهدی صالحی، مدیر کل معماری و ساختمان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران، نقی عربی معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه 20 و جمعی از سازندگان و طراحان در شهرداری منطقه 20 تهران برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار