مدیران خودروعصر اعتبار

۱۲۰ واحد مسکن مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی در دست ساخت است

عصر ساختمان- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از محل طرح مسکن محرومان که سال گذشته در استان رقم خورد برای ۱۲۰ خانوار زیر پوشش بهزیستی، ساخت مسکن مقاوم در دست اقدام است.

۱۲۰ واحد مسکن مددجویان بهزیستی خراسان جنوبی در دست ساخت است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، علی عرب نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون 300 خانوار زیر پوشش بهزیستی به بنیاد مسکن معرفی شدند که در مراحل تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات کم‌بهره بانکی هستند.

    وی ادامه داد: برای هر کدام از این واحدهای مسکونی 40 میلیون تومان تسهیلات و 25 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

    عرب نژاد به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بهزیستی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، بسیج سازندگی و بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: در قالب این تفاهم‌نامه نیز مسکن خانوارهای تک معلول و سایر مددجویان تحت حمایت رونق گرفته که در همین زمینه برای خراسان جنوبی سهمیه ساخت 70 واحد مسکونی با همکاری بسیج سازندگی و 250 واحد مسکونی با قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه در نظر گرفته شده که در دست اقدام است.

    وی بیان کرد: از سهمیه اختصاص داده شده مسکن در تفاهم‌نامه همکاری مشترک با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه تاکنون 81 واحد مسکونی مراحل مختلف ساخت را سپری می کند.

    عرب نژاد اظهار داشت: تاکنون خانوارهای زیر پوشش شهرستان‌های مرزی زیرکوه، سربیشه، درمیان و نهبندان را به سپاه برای ساخت واحدهای مسکونی معرفی کرده‌ایم که امید می‌رود تا حدودی مشکل مسکن و توانمندی شهرستان‌های مرزی و محروم استان رفع شود.

    وی اضافه کرد: در تفاهم‌نامه همکاری با بسیج سازندگی نیز تعدادی از واحدهای مسکونی مربوط به خانوارهای 2 عضو معلول در شهرستان‌های محروم معرفی شده که تاکنون عملیات ساختمانی واحدهای مذکور انجام نگرفته است.

    مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال همزمان با روز جهانی معلولان 9 واحد مسکونی تکمیل و به مددجویان واگذار شد اظهار داشت: از این تعداد سه واحد مسکونی در قالب خانوارهای 2 عضو معلول روستایی و 6 واحد مسکونی نیز مربوط به خانوارهای تک معلول و سایر مددجویان زیر پوشش است.

    وی تصریح کرد: تاکنون برای این واحدها یک میلیارد و 140 میلیون تومان کمک بلاعوض  پرداخت شده است.

    عرب نژاد مهمترین مشکلات معلولان و مددجویان تحت حمایت بهزیستی برای احداث واحدهای مسکونی جدید را نداشتن بنیه مالی برای خرید زمین عنوان کرد.

    وی ادامه داد: نداشتن ضامن معتبر برای اخذ تسهیلات بانکی مسکن و نپذیرفتن ضمانت زنجیره‌ای از سوی بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به خانوارهای تحت حمایت بهزیستی نیز از دیگر مشکلات است که این امر موجب انصراف برخی مددجویان از ادامه روند ساخت واحد مسکونی می‌شود لذا جذب سهمیه مسکن به کندی پیش می‌رود.

    اکنون 120  هزار و 216 نفر از خدمات بهزیستی خراسان جنوبی بهره‌مند هستند که مسکن یک نوع خدمت برای این جامعه هدف است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار