مدیران خودروعصر اعتبار

مصرف انرژی در ساختمان ها سه برابر متوسط جهانی است

عصر ساختمان- رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه مصرف انرژی در ساختمان‌های کشور سه برابر استانداردهای جهانی است، گفت: وقتی قیمت‌ مسکن افزایش پیدا می‌کند ساخت و ساز غیراستاندارد برای اقشار ضعیف نگران کننده می‌شود.

مصرف انرژی در ساختمان ها سه برابر متوسط جهانی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، محمد شکرچی‌زاده در کنفرانس بین‌المللی صنعت ساخت با اعلام اینکه بخش صنعت ساختمان در ایجاد اشتغال و گردش مالی در جایگاه نخست و برتر صنایع قرار دارد، گفت: رشد اقتصادی در کشور چه بخواهیم چه نخواهیم به صورت مستقیم با صنعت ساخت در ارتباط است.

    وی  با بیان اینکه رکود اقتصادی صدها هزار پروژه نیمه‌تمام را در کشور ایجاد کرده و بر روی اقتصاد بخش خصوصی سایه انداخته است، اظهار داشت:‌نگرانی ما زمانی بیشتر می‌شود که قیمت مسکن به خصوص در بخش مصالح ساختمانی موجب کاهش کیفیت ساخت و ساز برای اقشار ضعیف جامعه نگران کننده می‌شود.

    رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی  با تاکید بر اینکه مصرف انرژی در ساختمان‌های کشور سه برابر استانداردهای جهانی است، گفت: با توجه به فرار سرمایه از کشور و جذب این سرمایه‌ها از سایر کشورها می‌بینیم که سطح سرویس و ارائه خدمات در صنعت ساختمان رو به افول گذاشته است و این همان نگرانی ما در صنعت ساختمان است.

    شکرچی‌زاده ادامه داد: سه برابر بودن مصرف انرژی در ساختمان نسبت به متوسط جهانی ادامه آن می‌تواند منجر به تخریب سرمایه‌های ملی و شکاف عدالت شود.

    وی خاطرنشان کرد: صنعتی سازی در کشور باید گسترش پیدا کند و باید از دستاوردهای علمی در کشورهای توسعه یافته در صنعت ساخت و ساز استفاده شود.

    همچنین در این کنفرانس مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: این کنفرانس با هدف ارتقاء سطح کیفی دانش ساختمان و بحث صادرات محصول با حضور 40 شرکت آغاز به کار کرده است.

    در ادامه علی شاهانی دبیر کنفرانس با اشاره به دستور مقام معظم رهبری نسبت به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز گفت: می‌توانیم ارتقاء صنعت ساخت با هدف تثبیت ایران به عنوان اولین کشور صنعت ساخت در منطقه را به اجرا برسانیم.

    وی افزود:‌به همین منظور تمامی دانشگاه‌ های کشور از این کنفرانس استقبال کردند.

    دبیر کنفرانس با توجه به تجربیات کسب شده از کنفرانس قبلی برگزاری این کنفرانس را یکی از بهترین‌های سال‌های اخیر بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار