مدیران خودروعصر اعتبار

تولید مشترک مصالح ساختمانی بین ایران و برخی کشورهای منطقه

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی از تولید مشترک مصالح ساختمانی با همکاری برخی کشورهای منطقه خبر داد و گفت: در حال رایزنی با چند کشور برای ایجاد فرصت‌های بزرگ صدور خدمات فنی مهندسی هستیم.

تولید مشترک مصالح ساختمانی بین ایران و برخی کشورهای منطقه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، محمد اسلامی در کنفرانس بین‌المللی صنعت ساخت با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه برای بازآفرینی شهری 2700 محله برنامه‌ریزی صورت گرفته است گفت: مهمترین موضوع در احیاء بافت‌های فرسوده، کیفیت‌بخشی به زندگی مردم و از میان برداشتن حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی است.

    وی با بیان اینکه در این راستا با اعمال سیاست، طرح‌ریزی، اقدام و عمل در حال اجرای برنامه‌ها هستیم، تصریح کرد: سرانه‌های شهری بعد از احیاء بافت‌های فرسوده باید ارتقاء یابد. در حال رایزنی با وزارت میراث فرهنگی هستیم تا در کنار حفظ بافت‌های فرسوده تاریخی، مالکان بافت‌های فرسوده که از ارزش تاریخی ندارند بتوانند با یک نوسازی دارای ارزش افزوده شوند.

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه به صدور خدمات فنی مهندسی حوزه ساخت و ساز اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی به یک آسیب‌شناسی در بحث صدور خدمات فنی مهندسی نیاز داریم اینکه به چه کشورهایی صادرات داشته‌ایم؟ فرصت‌ها آسیب‌دیده و در کجا می‌توانیم فرصت‌آفرینی کنیم؟

    اسلامی با اشاره به اینکه در کمیسیون‌های مشترکی که وزارت راه و شهرسازی در آن است زمینه‌های خدمات فنی مهندسی را فراهم کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: اعتمادسازی و ارائه تضامین از سوی دولت، دو اصل مهم در توسعه خدمات فنی مهندسی است.

    وی همچنین از تولید مشترک مصالح ساختمانی با برخی کشورهای منطقه از جمله اقلیم کردستان خبر داد و گفت: در شرایطی که تحریم  و استکبار مزاحمت‌هایی را برای ما ایجاد می‌کنیم در حال رایزنی با چند کشور برای ایجاد فرصت‌های بزرگ صدور خدمات فنی مهندسی هستیم. دولت برای پیشبرد این کار تضامینی را ارائه می‌کند که مورد پذیرش کارفرمایان قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار