مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

معماری آزادراه تهران-شمال توسط طراح ایتالیایی

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت ساخت از جذب فاینانس برای قطار سریع‌السیر قم-مشهد خبر داد و گفت: ارزش این فاینانس ۲.۲ میلیارد دلار برای ۴۱۰ کیلومتر راه‌آهن است.

معماری آزادراه تهران-شمال توسط طراح ایتالیایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی نورزاد اظهار داشت: یکی از کارهای خاصی که در این دولت به نتیجه رسید، موضوع فاینانس قطار سریع‌السیر قم - مشهد است.

    وی افزود: ارزش این فاینانس 2.2 میلیارد دلار برای 410 کیلومتر راه‌آهن است و برای اولین بار است که قطار سریع‌السیر در ایران راه‌اندازی می‌شود.

    نورزاد افزود: همچنین اسناد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به صورت 100 درصد برای اولین بار در آزادراه 370 کیلومتری کرمان - بندرعباس امضا شد.

    مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه سیمان در ایران کم تولید می‌شود و امکان صادرات هم ندارد، گفت: طبق دستور آخوندی برای اولین بار روسازی بتونی در آزادراه اصفهان - شیراز را عملیاتی می‌کنیم و خوشبختانه دستگاه روسازی وارد شده و کار آزمایشی آن به زودی انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که با مشارکت شرکت راه‌آهن در حال اجرا است، ورود ریل طویل 100 متری است که از این به بعد پروژه‌های خودمان را در این قالب انجام می‌دهیم و با این کار هم پروژه‌ها سریع‌تر انجام می‌شود و هم مشکلاتی که با ریل کوتاه داشتیم دیگر وجود نخواهد داشت.

    نورزاد با اشاره به این که یکی از بحث‌های مهم در شرکت ساخت، معماری جاده‌ها است؛ افزود: با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه جاده‌های کشور باید معماری درست و قابل قبولی داشته باشد، ‌‌در حال انعقاد قرارداد با شرکت ایتالیایی هستیم و این فعالیت برای اولین بار در آزادراه تهران - شمال عملی می‌شود.

    وی گفت: در آزادراه حرم تا حرم قطعه قم-گرمسار نیز در حال همکاری با دانشگاه شهید بهشتی هستیم.

    نورزاد با بیان اینکه مذاکراتی نیز در مباحث برون‌مرزی انجام شده بود که خوشبختانه به تحقق رسید، گفت: این مذاکرات مربوط به کشورهای همسایه ایران است و نشان از تاثیر ایران بر این مناطق دارد. از جمله آنها بحث اجرای پل سرخس - سرخس است که سال‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برد و سرانجام به مرحله عملیاتی رسید.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه راه‌آهن پل آستارا- آستارا مورد دیگری است که به تازگی بازدیدی از آنجا داشتیم و پیمانکار نیز مستقر شده و عملیات آن به صورت جدی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

    وی ادامه داد: آزادراه ترکمن‌آباد- عشق‌آباد به طول 600 کیلومتر توسط پیمانکار ایرانی در حال اجر و کارفرمایی آن بر عهده شرکت ساخت و توسعه است.

    نورزاد افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های برون مرزی احداث بزرگراه سرخس- تجن است که با پایان گرفتن پروژه آزادراه  ترکمن‌آباد- عشق‌آباد شروع می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار