مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان:

سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهرهای بزرگ از چالش‌های اجتماعی کشور است

عصر ساختمان- معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان از ایجاد مرکز بازپروری غرب کشور در استان همدان خبر داد و گفت: همدان ظرفیت پذیرش پروژه‌های ملی در حوزه مأموریت‌های بهزیستی را دارد.

سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهرهای بزرگ از چالش‌های اجتماعی کشور است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، محمدابراهیم الهی تبار در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان همدان، اظهار کرد: شاهد تحولات گسترده‌ای در حوزه بینشی و عملکردی سازمان بهزیستی هستیم چرا که این مجموعه با غم و غصه روزگار در ارتباط است و تلاشی همواره با استرس را در راه خدمتگذاری به جامعه هدف به خرج می‌دهد.

    وی افزود: در دولت یازدهم پس از چند سال از تعطیلی شورای اجتماعی کشور و تعطیلی نگاه اجتماعی به مباحث کشور، احیای این فرآیند و بازگشت آن به چرخه مطالعه و مدیریتی کشور را شاهد هستیم.

    الهی تبار تصریح کرد: دولت، بدنه جامعه را به مسائل اجتماعی حساس کرده به طوری که فضای جدیدی نسبت به مسائل اجتماعی در مسئولان کشور ایجاد شده است و همه مسئولان با نگاه ویژه‌ای به مباحث اجتماعی کشور می‌نگرند.

    وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با نگاهی تیزبینانه مسئولان اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس را به مباحث اجتماعی حساس کردند، ادامه داد: حاشیه‌نشینی، وضعیت اعتیاد و بیکاری در کشور، وجود زنان سرپرست خانوار، میلیون‌ها پرونده قضایی در کشور، 600 هزار ورودی به زندان‌های کشور و رسوب 200 هزار نفری در زندان‌ها، طلاق و مسائلی دیگر مسئولان را بر آن داشت که طرحی نو دراندازند.

    الهی‌تبار با تأکید بر اینکه سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهرهای بزرگ از چالش‌های اجتماعی کشور است، عنوان کرد: به تازگی اعتبار 200 میلیارد تومانی برای توانمندی حاشیه شهرها در نظر گرفته شده که امیدواریم سهم عمده نیز برای استان با توجه به طرح‌های پیشنهاد شده کسب کنیم.

    وی گفت: طلاق یکی از معضلات جامعه است که باید حرکتی مناسب و همه‌جانبه در کاهش آن و ماندگاری ازدواج و تحکیم خانواده در جامعه ایجاد کنیم.

    معاون استاندار همدان اظهار کرد: همدان به لحاظ توانمندی در حوزه اجتماعی به پایلوت کشوری تبدیل شده تا اقدام موثری در راه بهبود وضعیت اعتیاد و ایجاد رویکرد روشنی در جامعه را دنبال کنیم.

    وی با بیان اینکه مصوبات شورای اجتماعی کشور در حکم مصوبات هیئت وزیران کشور است، گفت: امیدواریم با این اتفاقات شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم که سازمان بهزیستی در این بین نقش موثری خواهد داشت.

    الهی‌تبار با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی همه اقشار جامعه را درگیر خواهد کرد، اظهار کرد: با نگرش نظام به مسائل اجتماعی، بهزیستی با توجه به تجربیات و دانش خود ایفا کند و استان همدان نیز برای حضور در این عرصه آمادگی خود را اعلام می‌کند.

    وی با بیان اینکه استان همدان توانمندی این را دارد که پذیرای پروژه‌های ملی در حوزه مأموریت‌های بهزیستی باشد، افزود: ایجاد مرکز بازپروری غرب کشور در استان همدان این را نشان می‌دهد که ظرفیت مناسبی است که در اختیار قرار دارد.

    معاون استاندار همدان با بیان اینکه مرکز توانبخشی ملی وابسته به دانشکده توانبخشی به علت مشکل درمان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد، تصریح کرد: وجود مراکز متعدد آسایشگاهی، توانبخشی‎، نگهداری معلولان و آسیب دیدگان در استان از ظرفیت بالای استان همدان خبر می‌دهد.

    وی ادامه داد: امروز یکی از خیرین استان همدان اعلام آمادگی کرده که یکی از مراکز نگهداری سالمندان را با توجه به نیاز روز جامعه ایجاد کند که تقاضای کمک و همراهی برای تحقق این مرکز را داریم.

    الهی‌تبار خاطرنشان کرد: در حال حاضر در جنوب استان مرکز سالمندان وجود دارد و نیازمند استقرار این مراکز در شمال و مرکز استان هستیم.

    وی تأکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد قدرتمندی در استان وجود دارد که در کنار مجموعه مدیریتی استان قرار دارند که امیدواریم به کمک همدیگر خدمات خالصانه‌ای برای جامعه هدف بهزیستی ارائه دهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار