مدیران خودروعصر اعتبار

شهرداری تهران ملزم به محافظت و احیای گورستان‌های دولاب شد

عصر ساختمان- اعضای شورای شهر تهران با ۱۴ رأی موافق به یک فوریت الزام شهرداری تهران برای محافظت و احیای گورستان‌های دولاب در منطقه ۱۴ رأی مثبت دادند.

شهرداری تهران ملزم به محافظت و احیای گورستان‌های دولاب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، اعضای شورای شهر تهران موضوع یک فوریت الزام شهرداری تهران جهت محافظت و احیای گورستان‌های دولاب در منطقه 14 تهران را مطرح کردند و موافقان و مخالفان نظراتی را در این زمینه بیان داشتند.

    سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرای شهرداری تهران در باره این موضوع گفت: 5 آرامستان در منطقه 14 تهران به وسعت بیش از 76 هزار مترمربع وجود دارد که از سال‌های قبل باقی مانده و بسیاری از شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی در آنجا دفن هستند.

    وی افزود: بسیاری از افرادی که در این آرامستان‌ها دفن شدند در عرصه بین‌المللی افتخارات بزرگی دارند و شهرداری به احیای این آرامستان‌ها توجه ویژه دارد.

    احمد مسجد جامعی ضمن مخالفت با این طرح یک فوریتی گفت: این آرامستان‌ها نماد روح و فرهنگ ایران است و از آنجایی که از کشورهای فرانسه، لهستان، یونان و روسیه در این آرامگاه‌ها دفن شده‌اند باید اقدامات لازم را جهت بازسازی این آرامستان‌ها انجام داد.

    وی ادامه داد: بنیانگذار یکی از حوزه‌های پزشکی، عکاس، کارگردان، بنیان‌گذار تئاتر مدرن ایران هم در این آرامستان‌ها دفن هستند که موضوع یک بحث ملی است و خوشحالم که در حال پیگیری در شورای شهر بوده ولی به نظرم این مسئله نیاز به فوریت ندارد.

    این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: کارهای مطالعاتی دو بار برای احیای این گورستان‌ها انجام شده ولی باید کمیسیون‌های مربوطه نظر دهند. بنابراین اجازه دهید با مطالعه و دقت این موضوع بررسی شود و فوریتی برای آن نداریم.

    در ادامه الهام فخاری بیان داشت: مدت‌هاست کارهای مطالعاتی در این زمینه انجام شده است و در بودجه دو سال اخیر نیز توجه شده است و از آنجایی که کارهای مقدماتی صورت پذیرفته الان اهتمام جدی برای به جریان افتادن کارها نیاز داریم.

    سرانجام با نظر موافقان و مخالفان طرح یک فوریت الزام شهرداری به محافظت و احیای گورستان‌های دولاب با 14 رای موافق به تصویب رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار