مدیران خودروعصر اعتبار

افزوده شدن ۳۰۰ واگن و لوکوموتیو تولید داخل به ناوگان کشور تا پایان سال

عصر ساختمان-وزیر راه و شهرسازی از الحاق ۳۰۰ دستگاه واگن و لوکوموتیو به ناوگان کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: امسال توانسته‌ایم ریل و سوزن مورد استفاده را برای نخستین بار با کمک تولید کنندگان داخلی تامین و کشور را در این زمینه خودکفا کنیم.

افزوده شدن ۳۰۰ واگن و لوکوموتیو تولید داخل به ناوگان کشور تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، محمد اسلامی پس از نشست بررسی گزارش عملکرد وزارتخانه‌های مختلف در سال رونق تولید که با حضور رئیس مجلس و وزرای اقتصادی دولت در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: با همت بخش صنعت تا پایان سال 300 دستگاه انواع واگن و لوکوموتیو به ناوگان کشور اضافه می‌شود که این یکی از نتایج تفاهم نامه رونق تولید در سال 98 با سازمان برنامه و بودجه کشور است.

    وی با اشاره به نشست بررسی گزارش عملکرد وزارتخانه‌ها برای رونق تولید افزود: کمیسیون ویژه حمایت از تولید و اشتغال، مواردی را تصویب و به دستگاه‌ها ابلاغ کرده بود که در نشست امروز با حضور دستگاه‌های اجرایی این مصوبات پیگیری شد.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی در خصوص پیشبرد برنامه‌های رونق تولید و اشتغال ارائه کرد، ادامه داد: بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مرکز آمار، از پاییز سال گذشته تا پاییز سال جاری، 500 هزار شغل جدید متناسب با حمایت از تولید داخل، ایجاد شده است.

    وی همچنین از خودکفایی کامل کشور در حوزه ریل خبر داد و گفت: امسال توانسته‌ایم ریل و سوزن مورد استفاده را برای نخستین بار با کمک تولید کنندگان داخلی تامین و کشور را در این زمینه خودکفا کنیم.

    اسلامی تصریح کرد: در طرح‌هایی که هم اکنون اجرا می‌شود از ریل و سوزن داخلی استفاده می‌کنیم امیدواریم این موضوع به روند پابرجا تبدیل و فرهنگ استفاده از ظرفیت داخلی را زنده کنیم.

    وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 456 دستگاه واگن، لوکوموتیو باری و مسافربری در داخل کشور تولید شده و مدیرعامل واگن پارس اعلام کرده که تولیدات سال جاری آن‌ها رکورد بیست ساله در این واحد تولیدی را جابجا کرده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا با همت صنعت داخلی تا پایان سال 300 دستگاه انواع واگن و لوکوموتیو را به ناوگان کشور اضافه کنیم که این یکی از نتایج تفاهم نامه رونق تولید در سال 98 با سازمان برنامه و بودجه است.

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در حوزه مسکن باید بتوانیم برنامه فراگیری داشته باشیم و همه دستگاه‌ها برای رونق تولید مسکن نقش آفرینی کنند، افزود: طرح ملی مسکن شروع شده و امیدواریم بتوانیم شتاب روند تولید و احداث واحد‌های مسکونی را افزایش دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار