مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل بانک مسکن:

کاهش ۴ درصدی در پرداخت تسهیلات بخش مسکن به دلیل رکود در بازار

عصر ساختمان- مدیرعامل بانک مسکن اظهار داشت: در بخش تسهیلات مشارکت مدنی، ۳۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که ۵۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است و با این تسهیلات ۵۶ هزار واحد ساخته شد که در این بخش رشد ۵۲ درصدی داشتیم.

کاهش ۴ درصدی در پرداخت تسهیلات بخش مسکن به دلیل رکود در بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هشتادویکمین سالگرد تاسیس بانک مسکن با بیان اینکه این بانک در طول عمر خود تامین مالی ساخت و خرید 10 میلیون واحد مسکونی را انجام داده است، گفت: از اول فروردین ماه امسال تا 14 دیماه 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخته‌ایم که رشد یک درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

    وی افزود: 17 هزار و 100 میلیارد تومان آن در بخش مسکن بود که 4 درصد نسبت به سال گذشته در این حوزه کاهش داشتیم که علت آن رکود ساخت و ساز در کشور بوده است.

    رحیمی انارکی با بیان اینکه 437 هزار واحد مسکونی از تسهیلات بانک مسکن از ابتدای سال تا 14 دیماه استفاده کرده‌اند، گفت: در این بخش هم با کاهش 8 درصدی مواجه بودیم.

    رحیمی انارکی گفت: در بخش تسهیلات مشارکت مدنی، 3100 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که 50 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است و با این تسهیلات 56 هزار واحد ساخته شده است که در این بخش رشد 52 درصدی داشتیم.

    مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه در مدت مذکور 5800 میلیارد تومان تسهیلات خرید مسکن ارائه شده است، اظهار داشت: 115 هزار واحد مسکونی با این تسهیلات خریداری شده که در این بخش هم کاهش 37 درصدی داشتیم.

    وی افزود: 124 هزار میلیارد ریال در بخش جعاله هم تسهیلات دادیم که رشد 15 درصدی دارد.

    رحیمی انارکی با اشاره به صندوق پس انداز یکم اظهار داشت: از ابتدای سال تا 18 دیماه 140 هزار واحد معادل 10 هزار و 90 میلیارد تومان تسهیلات از صندوق یکم پرداخت شده که 60 هزار واحد مسکونی را زوجین خریداری کرده‌اند.

    مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه تاکنون 140 هزار فقره قرارداد خود را در صندوق پس انداز یکم فسخ کرده‌اند و مبلغ خود را بازپس گرفتند گفت: 642 هزار فقره سپرده صندوق یکم از ابتدای حیات این صندوق تا به امروز افتتاح شده که 110 هزار واحد آن واد شرایط دریافت تسهیلات نبوده و از سایر تسهیلات بانک مسکن استفاده کردند.

    رحیمی انارکی ادامه داد: در حال حاضر 350 هزار فقره حساب فعال داریم و مجموع مانده حساب صندوق پس انداز مسکن یکم 4560 میلیارد تومان است.

    وی ادامه داد: در 10 ماه گذشته 20 درصد از تعداد واحدهای مسکونی از محل این صندوق تامین مالی شده‌اند که نسبت به 10 ماه سال گذشته این رقم روند کاهشی داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار