مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار سیستان و بلوچستان:

نظام مهندسی ساختمان می تواند نقش موثری در بهسازی مناطق حاشیه ای زاهدان داشته باشد

عصر ساختمان:استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نظام مهندسی ساختمان ظرفیت مناسبی برای ورود به حاشیه نشینی دارد و می تواند با استفاده از نیروی متخصص خود طرح هایی را برای بهسازی مناطق حاشیه ای زاهدان تعریف کند.

نظام مهندسی ساختمان می تواند نقش موثری در بهسازی مناطق حاشیه ای زاهدان داشته باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، علی اوسط هاشمی در نشست بررسی مشکلات موجود در روند ساخت و ساز استان و امکان فعالیت مشترک نظام مهندسی با ارگان های دولتی اظهار داشت: بیش از 500 هزار نفر حاشیه نشین در استان، این موضوع به یکی از مهمترین معضل های پیش روی مسئولان تبدیل شده است.
    وی ادامه داد: یک پنجم جمعیت سیستان و بلوچستان در معرض آسیب های اجتماعی و اقتصادی حاشیه نشینی قرار دارند که نظام مهندسی ساختمان می تواند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشد.
    استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نظام مهندسی ضامن حیات جامعه بوده و باید به گونه ای عمل کند تا خدمات آن در جامعه قابل لمس باشد.
    هاشمی خاطرنشان کرد: 51 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان را روستائیان تشکیل می دهد که باید برای ساخت و سازهای روستایی تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شود.
    وی افزود: نظام مهندسی ساختمان می تواند نقش مهمی در تنظیم سند توسعه روستاها داشته باشد.
    وی بیان کرد: استانداری سیستان و بلوچستان در صورتی که نظام مهندسی با برنامه ای منسجم در مسیر توسعه استان گام بردارد، با این سازمان نهایت همکاری را خواهد داشت.
    وی ادامه داد: نظام مهندسی ساختمان می تواند با تمام مسئولان شهری و روستایی در استان تعامل داشته باشد و با فرهنگ سازی مناسب و اقدامات لازم، زمینه افزایش کیفیت ساخت و ساز را در استان فراهم کند.
    رئیس نظام مهندسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: صنعت ساختمان موتور محرکه کشور بوده و حدود هزار شغل به صورت غیر مستقیم با این صنعت همکاری دارند و بودجه ساخت و ساز بخش خصوصی در کشور تقریبا با بودجه عمرانی کشور برابری می کند.
    کامبیز نرماشیری تصریح کرد: گرچه ساخت و ساز در کشور و استان رکود داشته اما ساخت وساز در سال 94 در سیستان و بلوچستان نسبت به سال قبل آن پنج درصد افزایش داشته است.
    وی خاطرنشان کرد: تعرفه های خدمات مهندسی بر مبنای قانون اعمال شده و حتی برای ساخت و ساز در سیستان و بلوچستان تخفیف های گسترده ای در تعرفه ها اعمال شده است.
    وی با اشاره به تفاهمنامه ای که سال قبل بین نظام مهندسی ساختمان و استانداری سیستان و بلوچستان منعقد شده است افزود: با وجود پیگیری های انجام شده تاکنون اعتبار لازم برای این تفاهمنامه تامین نشده که امیدواریم استانداری در این زمینه همکاری لازم را انجام دهد.
    رئیس نظام مهندسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این سازمان آمادگی لازم برای ارائه خدمات به حاشیه شهر و همکاری در زمینه طرح ریزی برای رفع مسائل حاشیه نشینی شهری را دارد.
    نرماشیری تصریح کرد: براساس تفاهمنامه مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا کنون بیش از 200 ناظر روستایی دوره دیده آماده فعالیت در بخش ساخت و ساز روستایی در استان هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار